سرعت واکسیناسیون در استان به حد مطلوبی رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند و سرعت واکسیناسیون، تا آخر مرداد ماه، تمام گروه های سنی و بسیاری از گروه های شغلی واکسینه شوند.

۰۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۶۲۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند و سرعت واکسیناسیون، تا آخر مرداد ماه، تمام گروه های سنی و بسیاری از گروه های شغلی واکسینه شوند.

شهرام حبیب‌زاده، در نشست قرارگاه کرونای استانی و گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در محل سپاه حضرت عباس (ع) و با حضور مسئولین استان برگزار شد اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون، تجربیات بسیاری به دست آمده است اما تمام داده ها نشان می دهند که رعایت پروتکل های بهداشتی، راه حل اصلی کنترل کرونا است و این نکته مهم حتما باید رعایت شود.

وی افزود: باتوجه به واریانت دلتا، در صورتی که ۵۰ درصد کل کشور واکسینه شوند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم، حتی افراد واکسینه شده، رعایت نشود، شاهد بروز پیک ششم خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون در استان تشریح کرد: سرعت واکسیناسیون در استان به حد مطلوبی رسیده است. امیدواریم با ادامه همین روند و سرعت واکسیناسیون، تا آخر مرداد ماه، تمام گروههای سنی و بسیاری از گروههای شغلی واکسینه شوند.

وی افزود: مقالاتی که امروز منتشر شده نشان می دهد تزریق واکسن اگر چه از ابتلای زیاد پیشگیری نمی کند ولی بشدت از میزان مرگ و میر کم می کند و هم اکنون در بیمارستانها با بیمارانی مواجه هستیم که اکثرا واکسن نزده اند و تعداد بسیار کمی از بیماران هستند که بعد از واکسیناسیون، مبتلا به بیماری کووید۱۹ شده اند.

حبیب زاده تأکید کرد: تزریق واکسن، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفاظت کاملی در برابر ویروس کرونا ندارد؛ از این رو، اقناع افکار عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه بسیار ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: غربالگری افراد قبل از تزریق واکسن یک اصل ضروری است که باید در تمامی مراکز در اولویت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: در راستای پیشگیری از عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن، در افراد علامت دار و مشکوک پس از اخذ شرح حال و بررسی اولیه و در صورت لزوم انجام تست و بعد از اطمینان لازم، ایمن سازی انجام می گیرد.

آخرین ویرایش۰۶ شهریور ۱۴۰۰