برگزاری جلسه اضطراری مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۱ کد : ۱۸۳۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۲۹
برگزاری جلسه اضطراری مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، بعد از ظهر امروز جمعه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ جلسه اضطراری مدیریت کرونا با تاکید بر سویه اومیکرون به ریاست دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه و با حضور معاون امور بهداشتی، مدیران شبکه‌ های بهداشت و درمان شهرستانهای سرعین، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، مدیران ستادی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و حضور ویدئوکنفرانسی مسئولین شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های پارس آباد، کوثر، مشگین‌شهر و رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه با اشاره بر تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان اظهار داشت: بنظر می رسد پیک ششم در کل کشور شروع شده و البته زمان شروع پیک در استان مشخص نیست و احتمالا در بهمن ماه این پیک وارد استان خواهد شد.

وی گفت: در جلسه اضطراری امروز در خصوص آمادگی دانشگاه قبل از ورود پیک بحث و تبادل نظر شد.

دکتر محمدیان مهمترین اقدام در پیشگیری را رعایت پروتکلهای بهداشتی دانست و افزود: میزان استفاده از ماسک بدلیل عادی انگاری کاهش یافته که یکی از نشانه های کاهش استفاده از ماسک، بروز و شیوع آنفلوآنزا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب، تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی ها نیز در جامعه در وضعیت مناسبی نیست.

وی مهمترین عامل در پیشگیری از سویه اومیکرون را واکسیناسیون دوز سوم دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه تزریق دوز سوم تا ۹۰ درصد از اومیکرون و سایر پیک ها پیشگیری می کند متاسفانه میزان مراجعه برای تزریق دوز سوم در استان پایین بوده و ۱۵ درصد تزریق دوز سوم، زیبنده استان ما نیست.

دکتر محمدیان از هم استانی های عزیز خواست هر چه سریعتر بخاطر حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اومیکرون سرعت سرایت بسیار بالایی داشته و حتی برای یک مورد هم باید حساس باشیم.

دکتر محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر در سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و بیله سوار سویه اومیکرون مشاهده شده تاکید کرد: اگر چه تعداد مبتلایان پایین است ولی می تواند مقدمه ای برای پیک جدید باشد.

وی بیان داشت: اومیکرون برخلاف سایر سویه ها هر چند شدت علائم پایینی دارد ولی به این معنی نیست که بستری و مرگ و میر ندارد. به همین خاطر و با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس، باید پیشگیری لازم را انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای پیک احتمالی خبر داد و گفت: در این مرحله باید تاکید بر بهداشت و مساله پیشگیری بوده و مراکز سرپایی، بیشتر فعال تر باشند.

دکتر محمدیان عدم استقبال مردم از تکمیل واکسیناسیون را یکی از آسیب‌های جدی دانست و تأکید کرد: باید از ظرفیت رسانه ها، افراد و کارشناسان تاثیرگذار جامعه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت اقناع سازی جامعه و ترغیب مردم به تکمیل واکسیناسیون بخصوص دوز سوم استفاده کرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در اردبیل و سایر شهرستانها ارائه شد.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۵ دی ۱۴۰۰