معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۶۰درصد از جمعیت استان اردبیل در دومین روز ازطرح غربالگری بسیج ملی مبارزه با کرونا رصد شدند

۰۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۳:۵۳ کد : ۱۰۳۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۰

به گزارش وبدای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دکتر بابک نخستین از اجرای طرح غربالگری در خصوص شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد۱۴۵۴ نفر از مراقبان سلامت، کارشناسان مامایی ،بهورزان، پزشکان و همچنین کلیه نیروهای بهداشتی مرتبط علیرغم تعطیلات ایام نوروزی صادقانه پای کاربوده و با حضور در محل کار خود جهت پایش و غربالگری شهروندان استان اردبیل تلاش جدی مینمایند و طی دو روز اخیر از طریق تماس تلفنی تا اول فروردین موفق به غربالگری ۶۰ درصد جمعیت استان اردبیل ( ۶۹۹۰۰۰ نفر ) شدند.

وی اظهار داشت: به لحاظ شرایط ویژه استان در ابتلا به کرونا و جلوگیری از شیوع آن لازم است اطلاعات دقیق خانوارها در خصوص ابتلا به این بیماری سریعاً پایش و در اختیار کارشناسان و حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قرار گیرد.

دکتر نخستین ادامه داد: قرار است تا روز دوشنبه ۴ فروردین ماه با تلاش شبانه‌روزی همکاران بهداشتی ۸۰ درصد جمعیت استان پایش شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تقدیر و سپاسگزاری از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران که علیرغم تعطیلات رسمی با حضور در اداره و یا به صورت حضوری و تلفنی نسبت به اجرای این طرح کمک می‌کنند وی از عموم مردم درخواست کرد با مراقبان سلامت همکاری لازم را مبذول دارند تابتوانیم در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا استان عملکرد موفقی داشته باشد .

آخرین ویرایش۰۲ فروردین ۱۳۹۹