قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

تجهیزچند نگاهتگاه در اردبیل جهت بستری بیماران کرونایی

۰۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۰۴۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۰۰

به گزا‌رش وب دای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دکتر افشین فتحی از تجهیز چند نگاهتگاه با ۲۵۷ تخت بستری در اردبیل خبر داد و گفت:چند مرکز در اردبیل جهت کمک به بستری بیماران کرونایی تجهیز شده که با بستری بیماران به ظرفیت تخت های بیمارستانی کمک قابل توجهی میکند.

وی افزود: بیماران مبتلا به کرونا بعد از چند روز بستری در بیمارستان که بهبودی نسبی پیدا میکنند و از حالت سرایت بیماری آنها کاسته میشود لازم است تا ۱۴ روز در بیمارستان بستری باشند که طول درمان آنها کامل شده و سلامتی خود را به دست بیاورند و این موجب می‌شود تختهای بیمارستانی اشغال شود و به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی اردبیل چند نگاهتگاه را در اردبیل تجهیز نموده که در آن ضمن تغذیه مناسب و درمان تکمیلی قرار هست با همکاری حوزه علمیه اردبیل با فعالیتهای فرهنگی و مذهبی روحیه این بیماران تقویت شود .

دکتر فتحی همچنین از اهدای یک سری لوازم از قبیل تلویزیون و یخچال توسط جامعه روحانیت برای نگاهتگاه ها تقدیر کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین به دستور نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر رعایت شئونات اسلامی در کفن و دفن بیمارن متوفی کرونا اشاره کرد و گفت:پیرو دستورحاج آقای عاملی و اعلام آمادگی روحانیت مقرر شده که تمامی متوفیان کرونا بصورت شرعی و قانونی کفن و دفن شوند.

وی همچنین اشاره کرد: تمامی اجساد مربوط به این بیماری در بیمارستان ضدعفونی شده جهت دفن در اختیار غسالخانه قرار میگیرند و در نهایت تحت نظارت کارشناسان بهداشتی با رعایت اصول بهداشتی و با استفاده از آهک دفن میشوند .

آخرین ویرایش۰۷ فروردین ۱۳۹۹