نمایندگان وزارت بهداشت در اردبیل

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ایجاد ظرفیت های مناسب در موضوع کرونا اقدامات قابل قبولی داشته است

۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۰۵۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۶
دکتر عرفانی نماینده وزارت بهداشت که بمنظور بررسی وضعیت بهداشتی درمانی در مواجهه با کرونا در اردبیل حضور داشت گفت:اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مواجهه با کرونا انجام داده است از انتظار وزارت بهداشت فراتر و در خور تقدیر و تحسین است‌.
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ایجاد ظرفیت های مناسب در موضوع کرونا اقدامات قابل قبولی داشته است

به گزارش وبدای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

وی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: این دانشگاه در امر اطلاع رسانی ،فاصله گذاری اجتماعی،کنترل جاده ها به بهترین شکل عمل کرده است ضمن اینکه در خصوص افزایش تخت های درمانی، بیشتر از نیاز استانی تخت فراهم نموده و توقعات موردانتظار وزارت را عملی نموده است.

رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، طی بازدیدهایی که ازبخشهای مختلف بیمارستان امام ،مرکز تروما و آزمایشگاه کرونا داشت اقدامات درمانی وبهداشتی را خوب ارزیابی نموده ،رعایت دقیق پروتکل وزارت بهداشت در درمان این بیماری را موثر و الزامی عنوان کرد.

دکتر عرفانی با اشاره به اینکه مشارکت اردبیلیها در قرنطینه و توجه به هشدارها مناسب بوده اظهار داشت:باید سازماندهی بیشتر در جهت بکارگیری نیروهای بهداشتی صورت پذیرد تا نقاط آلوده بصورت صحیح گند زدایی و ضدعفونی شود.

دکترامیری نماینده دیگر وزارت بهداشت نیز طی دو نشست در ستاد پیشگیری از کرونای دانشگاه بر توجیه بیشتر پرسنل درمانی و پزشکان جهت عمل به دستورالعمل های وزارتی جهت ریشه کنی این بیماری تاکید کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست گفت:علیرغم بسیاری از مشکلات موجود، طی مدتی که بیماری کرونا در اردبیل شایع شده، ۹۰۰نفر از بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان با حال عمومی خوب مرخص شده اند.

دکتر فتحی با تاکید بر آموزش بیشتر مراکز درمانی خصوصی گفت: ضمن اینکه همکاری مردم اصل اساسی برای پیشگیری و درمان این بیماری هست ،ارائه آموزشهای بیشتر به درمانگاهها و بیمارستانهای خصوصی را اولویت کار دانشگاه دانست.

آخرین ویرایش۱۱ فروردین ۱۳۹۹