سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مردم با رعایت فاصله اجتماعی در کاهش و کنترل بیماری کرونا کمک‌کنند.

۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۸ کد : ۱۰۶۸۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۱۰

به گزارش وبدای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دکتر شهرام حبیب زاده افزود:بهترین کار برای کاهش و مهار بیماری کرونارعایت موازین بهداشتی و پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت و وزارت کشور و رعایت جدی و دقیق فاصله اجتماعی در محیط های پرتجمع از سوی شهروندان است.

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت کسب و کارهایی که بار مراجعه کمتری دارند با رعایت فاصله اجتماعی و دقت در انجام پروتکل های بهداشتی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند ولی فعلا کارهای با تجمعات انبوه مثل سینماها ،هتلها ،تالارها،استخرها،بازارهای سرپوشیده،پاساژها به علت عدم تهویه مناسب و کافی وخطر دار بودن فعالیت آنها در اپیدمی کرونا همچنان مجاز به فعالیت نیستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در توضیح فاصله اجتماعی گفت:فاصله اجتماعی به این معنا هست که همه ما در محل های کار خودمان ، رعایت فاصله یک‌و نیم‌متری را داشته باشیم تا از ابتلا به بیماری کرونا در امان باشیم و یا بیماری را به دیگران سرایت ندهیم.

وی بیان داشت:وزارت بهداشت برای تمامی کسب و کارهای جامعه پروتکل بهداشتی ویژه ای نوشته که اهالی صنوف میتوانند آن را از سایت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دریافت دارند.

دکتر حبیب زاده اظهار داشت: امیدوارم رعایت اصول بهداشتی به صورتی در مردم نهادینه شود که پس از مهار کرونا با همان فرهنگ بهداشتی، بهتر و بیشتر بتوانیم در کنترل سایربیماریهای واگیر مثل انفولانزا گام برداریم.

آخرین ویرایش۲۵ فروردین ۱۳۹۹