با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال دو پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ همزمان با هفته سلامت با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افتتاح شد.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۰۸۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۸۵
با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال دو پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ همزمان با هفته سلامت با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
همزمان با هفته سلامت و در راستای توسعه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری طبق برنامه پنجم توسعه، 2 پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری ابوطالب و رجایی شهرستان اردبیل با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، دکتر حبیب زاده و جمعی از مدیران دانشگاه در تاریخ 99.2.8 افتتاح و راه اندازی شد.
دکتر شهرام حبیب زاده سرپرست دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار وب دا گفت: با افتتاح این دو پایگاه، تعداد پایگاه های شهری ۱۱۵ در شهرستان اردبیل به ۱۲ پایگاه رسید که انشاالله طبق برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموعه پایگاه های اورژانس شهری اردبیل به تعداد ۱۴ پایگاه افزایش خواهد یافت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به اعتبار هزینه شده برای تجهیزات و امکانات افزود: برای راه اندازی این دو پایگاه در مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای هر پایگاه ۸ نفر کارشناس فوریت‌های پزشکی استخدام گردیده است و برای فعالیت این دو پایگاه دو دستگاه بنز اسپرینتر با تمامی تجهیزات پیشرفته درمانی اختصاص یافته است.
این مقام مسئول افزود: با راه‌اندازی این دو پایگاه زمان رسیدن به بالین بیماران در این محدوده ها به طور چشمگیری کاهش یافته و رضایتمندی مردم شریف را به همراه خواهد داشت و تعداد ماموریت‌های اورژانس در سطح استان در سال ۹۸ به میزان 12.5 درصد افزایش داشته است و لزوم افزایش تعداد پایگاه ها با توجه به درخواست و تماس‌های مردمی در دستور کار دانشگاه قراردارد.

 

آخرین ویرایش۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹