استاندار اردبیل:

بازگشت مجدد محدویتها،در صورت عدم مراعات موازین بهداشتی از سوی مردم در مواجهه با کرونا

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۱۶۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۱۳
بازگشت  مجدد محدویتها،در صورت عدم مراعات موازین بهداشتی از سوی مردم  در مواجهه با کرونا

به گزارش وبدای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

مهندس بنام جو استاندار اردبیل که دیشب جهت بررسی وضعیت کرونا در بیمارستان امام خمینی اردبیل (ره )حضور یافت اظهار داشت:متاسفانه آمار روبه رشد بیماران کرونایی باعث شده تا تمامی تختها و بخشهای این بیمارستان مملو از بیماران کرونا شود.

 استاندار اردبیل بیان داشت:تا دو هفته قبل آمار بستریهای کرونا در سطح استان روزانه 80نفر بود  و رفته رفته جای امیدواری بود که این بیماری در حال کاهش هست اما متاسفانه هم اینک به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم این رقم به 170 نفر در روز افزایش یافته و موجب شده تا فشار زیادی بر پرسنل درمانی و سیستم بهداشتی درمانی استان وارد شود.

وی بیان داشت:در وضعیت کنونی که کرونا در حال افزایش هست هیچ ضرورتی ندارد که مردم مجالس بزرگ عروسی و ترحیم خود را برگزار کنند چرا که این مجالس باعث شیوع بیماری میشود و بسیاری از افرادی که در مرکز کرونا بستری هستند پس از رفت و آمد به این مجالس گرفتار این بیماری شده اند.

مهندس بهنام جو افزود:تعداد کمی هستند که مراعات موازین بهداشتی را نکرده ، در وهله اول خود و بعد تعدادی را آلوده میکنند و این افراد در واقع مسببین مرگ افراد بیگناه دیگر هستند و در محضر خداوند متعال باید پاسخگو باشند.

استاندار اردبیل اضافه کرد:با روند رو به رشد این بیماری که در حال حاضر مشاهده میشود  و در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی  از سوی عموم مردم ،طی هفته آتی وارد مرحله قرمز کرونا در استان میشویم و در  آنصورت مجبور خواهیم شد تا محدودیتهای قبل را بازگردانیم و بازار و کسبه دیگر را تعطیل نمائیم.

دکترشهرام حبیب زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با ابراز نگرانی از شیوع گسترده  بیماری کرونا در سطح استان گفت:این بیماری به دلیل عدم مراقبت مردم در حال گسترش هست و با شرایط کنونی در هفته آتی با وارد شدن به مرحله قرمز محدویتها اعمال خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود:بهترین کار برای پیشگیری از کرونا،استفاده از ماسک ،مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی،عدم برگزاری مراسمات عروسی ،ترحیم و سایر مناسبتها و اجتماعات  دیگر با اجتماع افراد زیاد هست.

 

 

 

آخرین ویرایش۱۴ تیر ۱۳۹۹