سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد:

رقص کرونا در عروسی ها / بی توجهی مردم عامل زنگ هشدار در اردبیل

۲۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۰ کد : ۱۱۷۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از مردم استان درخواست داریم که از شرکت در مراسمات پر تجمع خودداری کنند تا شاهد رقص و پایکوبی کرونا در عروسی‌ها و میهمانی‌ها نباشیم.
رقص کرونا در عروسی ها / بی توجهی مردم عامل زنگ هشدار در اردبیل

دکتر شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار وب دا با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: برای اینکه استان اردبیل وارد وضعیت قرمز نشود باید با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در جامعه رعایت شود.

وی با بیان اینکه در صورت ورود مجدد استان به وضعیت قرمز خسارات و آسیب‌های سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم و اصناف وارد خواهد شد، افزود: در مکان‌های مسقف استفاده از ماسک ضرورت بیشتری دارد چرا که این ویروس با صحبت کردن، عطسه و سرفه به راحتی انتقال می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل حضور مردم در مجالس ختم و عروسی را عامل تشدید آمار ابتلاء به کرونا دانست و گفت: از مردم استان درخواست داریم که از شرکت در مراسمات پر تجمع خودداری کنند و یا حتی الامکان اصول بهداشتی عنوان شده و فاصله اجتماعی یک و نیم متری را با افراد رعایت کنند تا شاهد رقص و پایکوبی کرونا این میهمان ناخوانده در مراسمات عروسی و اماکن پرتجمع نباشیم.

دکتر حبیب زاده از ابتلائات خوشه‌ای و گروهی به کرونا در استان خبر داد و گفت: این یک هشدار جدی برای افرادی است که در مراسمات پرتجمع بدون توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضور پیدا می‌کنند، لذا ابتلائات خوشه‌ای، گروهی و خانوادگی جزو خطرناک‌ترین موارد ابتلاء است و به دلیل بی توجهی مردم به موارد یاد شده شاهد به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در استان هستیم..

وی در خصوص بخش‌های فعال بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۹ بخش فعال در زمینه درمان و ارائه خدمات به مبتلایان کرونا فعال است که شامل بخش کرونای ۱ الی ۴ (اخیراً بخش‌های ۵ و ۶ نیز به این آمار اضافه شد) و مابقی بخش‌ها نیز به صورت ICU شامل آی سی یو ۱، آی سی یو ۲ و بخش جنرال است که CCU را نیز تبدیل به بخش ICU کرده ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افتتاح بخش ICU جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه در خصوص تعداد پرستاران با مشکل مواجه هستیم و در تلاش هستیم تا با افزایش پرستاران بخش جدید آی سی یو را نیز در بیمارستان امام خمینی (ره) افتتاح کنیم.

دکتر حبیب زاده از ابتلای تعداد کثیری از پزشکان و پرستاران به ویروس کرونا خبر داد و گفت: یکی از عوامل مهمی که با کمبود کارد درمان مواجه هستیم ابتلاء پزشکان و پرستاران به بیماری کرونا است چرا که این قشر زحمتکش بالغ بر ۴ ماه است که به صورت بی وقفه در راستای خدمت رسانی به مردم در بخش کرونا فعالیت می‌کنند.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۳۹۹