مصادف با لیالی ایام فاطمیه یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شهدای مدافع حرم برگزار شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۱۷۷ اخبار اصلی اخبار دانشگاه اخبار
تعداد بازدید:۸۳۲
به همت دانشگاه علوم پزشکی، بسیج دانشجوئی یادواره ۱۱ شهید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هاشم دهقانی نیا و علی آقایی دو شهید مدافع حرم در اردبیل برگزار شد.
مصادف با لیالی ایام فاطمیه یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شهدای مدافع حرم برگزار شد

به همت دانشگاه علوم پزشکی، بسیج دانشجوئی یادواره ۱۱ شهید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هاشم دهقانی نیا و علی آقایی دو شهید مدافع حرم در اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و خبرنگار وب دا این یادواره در مسجد امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و با حضور مسئولان استانی، ایثارگران، خانواده شهدا و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، دانشجویان دانشگاههای استان، اساتید، بسیجیان و سایر اقشار مختلف برگزار شد.

خیر مقدم ریاست دانشگاه، سخنرانی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راویتگری از عملیاتهای هشت سال دفاع مقدس، مداحی قرائت اشعار از برنامه های این یادواره بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ابتدای مراسم، یادواره‌های شهدا را فرصتی مغتنم برای تجدید پیمان با شهیدان سرفراز انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و بویژه تبیین اندیشه های قرآنی و معنوی آنها دانست و ادامه داد: باید در هر زمان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در بین نسل های آینده نهادینه و تثبیت شود.

دکتر قدرت اخوان اکبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مسئولیت‌های فرهنگی تمام نهادها برشمرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای دانشجو نیز در این راستا و در جهت ترویج فرهنگ غنی برای نسل جوان و دانشگاهی می باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن و لاتحسبن الذین... که به حیات ابدی شهیدان اشاره دارد، افزود: الگوگیری از تفکرات ناب شهدا و ارزش های معنوی جبهه و جنگ و نیز دفاع از آرمان های اسلامی ضرورت های مهم جامعه کنونی ما می باشد و تأسی از پیام شهدا و زنده بودن راه و منش شهیدان و قراردادن آن به عنوان الگوی رفتاری اجتماعی کمترین وظیفه ما در برابر ایثارگریهای شهدای ایران اسلامی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: انتقال ارزش ها و فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس به نسل آینده و دانشجویان که در آن زمان نبودند مهمترین مسئولیت خطیری است که دستگاه های اجرایی، فرهنگی و علمی برعهده دارند و از تکالیف ارزشی نظام ما تلقی می شود.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد که برنامه های این حوزه نیز با محوریت تبیین ارزش های غنی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در دست پیگیری است تا کوچکترین بخشی از دین خود را به شهدا و اسلام ادا کرده باشیم.

اطلاعات بیش از ۱۴۰۰ شهید دانشجوی دانشگاههای سراسر کشور ساماندهی می شود

گفتنی است بر اساس آمارهای موجود تاکنون اطلاعات بیش از ۱۴۰۰ شهید دانشجوی دانشگاه های علوم پزشکی از ۱۲ استان کشور از جمله استان اردبیل گردآوری و در سامانه ملی «شهدای دانشجو» ثبت شده است. و بیش بینی می شود تا پایان سال جاری آمار و اطلاعات شهدای ثبت شده در این سامانه به بیش از دو هزار نفر افزایش یابد.

در پایان مراسم به پاسداشت از مقام شامخ شهدا و ایثارگران عرصه دفاع مقدس و خانواده های آنان لوح یادبودی اهداء گردید و صرف شام نیز از برنامه اختتامیه یادواره با حضور مدعوین و دانشجویان بود.

آخرین ویرایش۱۰ اسفند ۱۳۹۵