‍ تجلیل از عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی سیمای سلامت خانواده با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۰ کد : ۱۲۹۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۱۶

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،

ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۹۹ و با حضور دکتر حبیب زاده سرپرست دانشگاه، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه از دست اندرکاران و عوامل اجرایی کنگره ملی سیمای سلامت خانواده تجلیل شد.

دکتر حبیب زاده سرپرست دانشگاه ضمن قدردانی از فعالیت مجموعه عوامل دخیل در برگزاری این کنگره گفت: کیفیت مطلوب و برنامه ریزی بسیار خوب در برگزاری این کنگره نشان داد که دانشکده پرستاری و مامایی، علاوه بر تربیت نیروهای تحصیل کرده، پتانسیل بالایی در برگزاری برنامه های کشوری دارد.

وی افزود: رسالت اصلی در دانشگاه ها، آموزش است و در این راستا دانشکده ها باید ضمن بازبینی و بازنگری در طرح دروس و توجه به مسائل روز جامعه، در تربیت نیروی تخصصی اهتمام نمایند.

دکتر حبیب زاده با اشاره به پتانسیل بالای علمی و اجرایی در دانشکده پرستاری و مامایی اظهار داشت: باید با چشم انداز و رسالتی مشخص در جهت تربیت فارغ التحصیلان متبحر حرکت نماییم، بطوریکه در پرستاری با ایجاد دوره های مراقبت های ویژه، احیای قلبی ریوی و اورژانس بعنوان نیاز فعلی آموزشی در جامعه، تخصصی تر عمل کنیم تا بتوانیم در برابر اپیدمی های مهمی مانند کرونا، نیروی انسانی متخصص و آماده ای برای مقابله داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، کم شدن باروری را یکی از تهدیدات بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: در ۳۰ سال آینده ۳۰ درصد جمعیت کشور پیر خواهند شد. بنابراین اساتید دانشگاه و گروه های مامایی باید تاکید و مطالعات عمیق تری روی موضوع جمعیت انجام داده و با ارائه راهکارهای مناسب علمی، سیاست های تشویقی فرزند آوری را در جامعه ترویج دهند.

دکتر بهنام مولایی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره ملی سیمای سلامت خانواده اظهار داشت: مطرح شدن نام دانشگاه در کشور، تعامل با دستگاه‌ها و سازمانهای دیگر، شناسایی استعدادهای موجود در دانشگاه و دانشکده در حوزه های مختلف علمی و اجرایی و توانمندی دانشگاه در برگزاری مجازی کنگره در شرایط بحران کرونا از جمله دستاوردهای مهم این کنگره بود.

در این مراسم از عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری کنگره با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.

گفتنی است اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده بصورت مجازی با ارائه حدود ۴۰۰ مقاله در حوزه های مختلف روانشناسی و خانواده از ۲۵ الی ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۹ به همت دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

آخرین ویرایش۳۰ مهر ۱۳۹۹