برگزاری جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور معاون درمان وزیر بهداشت

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۵۰۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۱
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، صبح امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور دکتر جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت در محل استانداری اردبیل برگزار و آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
برگزاری جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور معاون درمان وزیر بهداشت

در این جلسه دکتر جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه میهمانی ها، دید و بازدید در عید و مسافرت از عوامل اصلی پیک چهارم بیماری کرونا هستند اظهار داشت: در این موج، سرعت ابتلا ۲ الی ۳ برابر و آمار بستری تا ۴ برابر نسبت به موج های قبلی افزایش داشته است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد استان در مدیریت بیماری کرونا افزود: کارنامه و آمار و عملکرد این بیماری در استان قابل قبول است بطوریکه میزان مرگ به ازای هر ۱۰ هزار نفر در استان ۱/۶ است که نسبت به آمار کشوری که به میزان ۲/۴ می باشد پایین تر است. تعداد مراجعین به بیمارستان های استان دو برابر بیشتر از سایر استان ها بوده و میزان اقامت بیماران در بیمارستان‌های استان ۷/۷ روز است که بالاتر از میانگین کشوری ( ۶/۳ روز ) می باشد و با وجود این میزان بستری و افزایش مراجعین، مدیریت مطلوبی توسط دانشگاه انجام شده است.

دکتر جانبابایی ضمن قدردانی ویژه از کادر درمان و پرستاران به جهت رسیدگی و مراقبت همراه با مهارت و عشق و علاقه از بیماران بستری در بیمارستان ها و تجلیل از ریاست و معاونین دانشگاه بدلیل برنامه ریزی و مدیریت کمبود تخت های بیمارستانی و افزایش ظرفیت تخت ها با توجه به افزایش مراجعین تصریح کرد: استان اردبیل در بحث درمان، رهگیری و اقدامات مرتبط با طرح شهید سلیمانی جزو استانهای موفق در کشور بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره آغاز واکسیناسیون در کشور برای گروه های هدف و پرخطر، از آغاز تولید ۴ واکسن داخلی و انجام واکسیناسیون از اواخر فصل بهار خبر داد.

در این جلسه استاندار اردبیل گزارشی از اقدامات ستاد کرونای استان در رابطه با اعمال محدودیت ها، پیگیری و کنترل بیماری، همکاری دستگاه های عضو ستاد و اطلاع رسانی گسترده از رسانه های جمعی استان ارائه داد.

 

آخرین ویرایش۲۵ فروردین ۱۴۰۰