برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۸۳۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۱
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل، دادستان مرکز استان، مدیران دستگاه های اجرایی استان، معاونین و مدیران دانشگاه، اعضای نظام پزشکی و پرستاری، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه در سالن همایش‌های بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد. در این مراسم دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در صورت تقویت پیوند دانشگا‌ه‌ها با شرکت های دانش‌بنیان می توانیم بسیاری از نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی را تولید و تامین کنیم.
برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

وی با اشاره به اینکه اکتفاء مطلق به موضوع آموزش در دانشگاه علوم پزشکی مانع رشد و شکوفایی و تقویت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور از نسل یک و دو عبور کرده اند و باید به نوع سوم که همان ارتباط با شرکت های دانش بنیان است روی بیاورند.

دکتر پناهی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد دانشگاه های علوم پزشکی بر محوریت آموزش و پژوهش ماموریت دارند و از ابزارهای نسل یک و دو نیز برخوردار می باشند اما امروزه شایسته نیست که دانشگاه ها منتظر دریافت داروها و ملزومات خود از خارج از این حوزه باشند بلکه در صورت تقویت پیوند با شرکت های دانش بنیان می توانند تولیدات خود را وارد سفره سلامت مردم نمایند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستیابی به تولیدات و دانش های نوآورانه را یک ضرورت مهم برای دانشگاه های علوم پزشکی قلمداد کرد و گفت: در صورت تحقق این امر دانشگاه می تواند در زمینه نیازهای دارویی به خودکفایی برسد و در بحران های خاص به خود متکی باشد.

دکتر پناهی رویکرد و اولویت اصلی وزارت بهداشت را تاکید بر روی پیشگیری دانست و اظهار داشت: در این مسیر، حمایت از طرحهای پیشگیرانه، حذف ریسک فاکتورهای موثر در بیماریها و ارتقاء کیفیت زندگی از جمله مسائلی هستند که باید در اولویتهای دانشگاه های علوم پزشکی باشد.

وی با تاکید بر اینکه واکسن با پلتفرم‌های مختلف در کشور موجود بوده اظهار داشت: از نظر واردات واکسن نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

دکتر شهرام حبیب زاده رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط دانشگاه خصوصا در دوران اوج بیماری کرونا اذعان کرد: هرگونه موفقیتی که در زمینه مقابله با بیماری کرونا و مهار نسبی این بیماری در استان انجام شده مرهون زحمات تیمی سازمان نظام پزشکی، هلال احمر، بسیج و سپاه و آحاد مردم می باشد.

وی به کسب رتبه مناسب واکسیناسیون استان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در کنار زحمات کادر درمان و سایر ارگان های دولتی و مردمی، قدردانی اصلی را باید از مردم استان داشته باشیم که در این امر مشارکت خوبی را داشته اند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اربیل گفت: سخت ترین برهه در بین موج های مختلف کرونا در خیز پنجم بود که تعداد بستری ها در بیمارستان های استان به ۹۰۰ نفر رسیده بود و تعداد زیادی از مردم نیز در منازل بستری بودند اما خوشبختانه با همدلی و مشارکت نهادهای مختلف و همچنین همکاری شبانه روزی استاندار سابق اردبیل توانستیم از این پیک خطرناک عبور کنیم.

دکتر حبیب زاده در خصوص اقدامات انجام شده در مدت ۲۱ ماه ریاست این دانشگاه بیان کرد: هدفمندسازی پژوهش ها، تجهیز دانشکده داروسازی، ارتقاء تخت‌های بیمارستان‌ها برای خدمات‌دهی به بیماران بیشتر، اجرای برنامه های فرهنگی متعدد و ارتقای دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان ها از جمله اقداماتی بوده که با همکاری کادر درمان و مسئولین دانشگاه انجام شده است.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۵ دی ۱۴۰۰