جوابیه: مسئول محترم کانال صدای مردم اردبیل

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۹۴۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۴

سلام علیکم

پیرو درج پیام یکی از مخاطبان عزیز در خصوص تماس با اورژانس نیارق، توضیحات مدیریت اورژانس۱۱۵ استان جهت استحضار و تنویر افکار عمومی ارسال می گردد:

به استحضار می رساند پیرو دومین پیگیری از سوی اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل مبنی بر تماس یکی از همشهریان از نیارق شهرستان نمین با اورژانس ۱۱۵ با عنوان عدم اعزام آمبولانس برای ایشان، اظهار می‌دارد با توجه به اینکه هر گونه ماموریت و تماس ورودی و خروجی اورژانس ۱۱۵ استان ضبط و ثبت می گردد، بعد از اعلام شماره تماس از طرف تماس گیرندگان و با بررسی های بعمل آمده، مشخص گردید که تماس مذکور نه در هفدهم فروردین بلکه در دهم فروردین ۱۴۰۱ و حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد صورت گرفته است و در تماس اول، همراه بیمار با شماره سیم کارت همراه اول با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست اعلام شماره تماس درمانگاه آبی بیگلو داشته و مطابق صدای نامبرده که ضبط شده و موجود می باشد صراحتا اعلام داشته که برای آمبولانس تماس نگرفته و خودشان منتقل خواهند کرد و صرفا برای اطلاع از ساعت کار مرکز بهداشت و شماره تلفن آن تماس گرفته است. علیرغم این مساله از سوی کارشناس تریاژ تلفنی ۱۱۵ ضمن انجام مشاوره پزشکی و راهنمایی های لازم اعلام داشته که در صورت عدم رفع مشکل دوباره می توانند تماس بگیرند.

متعاقب آن در تماس دوم که حوالی ساعت ۲:۳۰ و از طریق شماره سیم کارت ایرانسل صورت گرفته، با توجه به اعلام وضعیت بالینی بیمار به کارشناس تریاژ تلفنی، مشخص گردید که بر اساس اولویت های اعزام طبق دستورالعمل های اورژانس پیش بیمارستانی، بیمار نیاز به اعزام آمبولانس نداشته و توصیه به انتقال بیمار به مرکز درمانی توسط همراهان و بصورت غیر اورژانسی شده که این اقدام بر اساس دستورالعمل های پزشکی و اورژانس کشوری بوده و با بررسی محتویات مکالمه مشخص گردید تصمیم  کارشناس تریاژ تلفنی جهت انجام مشاوره تلفنی و انتقال بیمار توسط همراهان به مرکز درمانی صحیح بوده است و حتی ضمن انجام مشاوره های لازم در چندین نوبت توسط اورژانس ۱۱۵ نیز جهت پایش وضعیت بیمار پیگیری های لازم انجام شده است.

همشهریان محترم باید عنایت لازم را داشته باشند که هر گونه تماس و درخواست آمبولانس به منزله اعزام آمبولانس نبوده و تماس ها توسط کارشناسان تریاژ تلفنی ارزیابی شده و اگر نیاز به اعزام آمبولانس داشته باشد حتما آمبولانس اعزام می گردد و اگر نیاز به مشاوره تلفنی داشته باشد برای وی توسط کارشناسان و پزشک اورژانس ۱۱۵ مشاوره های لازم صورت می پذیرد.

 علی ایحال اورژانس استان اردبیل، همانگونه که سالانه بیش از ۶۰ هزار ماموریت و اعزام آمبولانس را برای انجام وظیفه خود و خدمت به بیماران و هم استانی های عزیز انجام می‌دهد، این تعهد را نیز دارد که در صورت بروز اشکال یا قصور و یا شکایت و انتقادی در جهت رفع مشکل و پاسخگویی در خدمت همشهریان عزیز و اصحاب رسانه هم باشد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

آخرین ویرایش۲۹ فروردین ۱۴۰۱