بستری ۳۴ هزار مبتلای کرونا طی ۲۶ ماه گذشته در مرکز درمانی استان اردبیل

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۹۷۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۱

دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بمناسبت هفته سلامت

از زمان آغاز کرونا در اسفندماه سال ۱۳۹۸ تاکنون و در مدت ۲۶ ماه گذشته، بیش از ۳۴ هزار نفر در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و خدمات درمانی دریافت کردند.

تعداد مراجعان سرپایی افراد مشکوک به ابتلای کرونا در استان اردبیل در این مدت ۶۳۶ هزار نفر و شمار تست پی.سی.آر انجام شده در استان، ۱۲۳ هزار مورد است.

در این مدت بیش از ۳۱ هزار نفر پس از دریافت خدمات درمانی و بهبودی، از مراکز درمانی این استان ترخیص شده‌اند.

وضعیت مهار کرونا در استان، امیدوارکننده بوده و وضعیت نزولی شیوع بیماری را در استان شاهد هستیم.

هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

استان اردبیل در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

حتی افرادی که سه دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید می شود.

آخرین ویرایش۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱