دیدار سرپرست و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با استاندار اردبیل

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۹۷۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۸
همزمان با چهارمین روز هفته سلامت، دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه به همراه معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه با استاندار اردبیل دیدار کردند.
دیدار سرپرست و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با استاندار اردبیل

ضرورت اقدامات زیرساختی و اساسی در حوزه سلامت استان و توجه به موضوع پیشگیری از بیماری ها

به گزارشی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،

همزمان با چهارمین روز هفته سلامت، دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه به همراه معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه با استاندار اردبیل دیدار کردند.

در این دیدار دکتر سید حامد عاملی استاندار اردبیل ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و مجموعه دانشگاه، بر ضرورت اقدامات زیرساختی و اساسی در حوزه سلامت استان تاکید کرده خواستار توجه ویژه به موضوع پیشگیری و بیماری‌های منطقه و انواع سرطان‌ها شد.

استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت راه اندازی مراکز تحقیقاتی مرتبط با بیماری ها، بر حمایت های استانی مشکلات مهم حوزه سلامت استان تاکید کرد.

وی گفت: ایجاد و راه اندازی رشته های مورد نیاز در استان جزو مطالبات و نیازمندیهای ضروری استان می باشد.

دکتر عاملی، بر نوسازی تجهیزات پزشکی و درمانی، استفاده از ظرفیت مربیان بهداشتی در مدارس و همچنین حضور اساتید بین المللی در حوزه بهداشتی و درمانی و آموزشی تاکید کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت ارج گذاری به بیماران و مراجعین، خواستار بهبود و اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی و تکریم ارباب رجوع و بیماران شد. 

با اولویت دادن دولت به سلامتی مردم و انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش کرونا در کشور هستیم دکتر علی محمدیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دیدار با استاندار اردبیل:

حوزه سلامت دارای ابعاد مختلفی در حوزه های مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است.

تنها ۲۵ درصد مسائل مربوط به حوزه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است و بقیه مسائل مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی جزو پرتکلیف ترین، متنوع ترین و پرچالش ترین سازمانهای استان است که خدمات بهداشتی و درمانی را تا دوردست ترین نقطه استان ارائه می دهد.

هدفگذاری دانشگاه، جلب رضایت خدا و مردم است. امیدواریم بتوانیم شاهد بهبود نگرش نسبت به جامعه پزشکی باشیم.

در حال حاضر در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، حدود ۴۰۰۰ دانشجو، ۱۲۷ رزیدنت، ۹ دانشکده در ۳۹ کد رشته و حدود ۴۰۰ هیئت علمی وجود دارد و دانشجویانی از پاکستان و عراق نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مهمترین چالش در حوزه آموزش دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی است که امسال موظف به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو هستیم در حالیکه از نظر امکانات آموزشی در تنگنا هستیم.

در حال حاضر در حوزه درمان با ۱۲ بیمارستان، ۲۳۶۶ تخت بیمارستان، ۱۰۵ تخت آی سی یو، ۵۱ تخت سی سی یو، ۸ تخت آی سی یو اطفال، ۳۵ تخت آی سی یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز در خدمت هم استانی های عزیز هستیم. 

با وجود حدود ۱۰۰۰ پزشک عمومی، ۴۷۶ پزشک متخصص و ۹۲ پزشک فوق تخصص همچنان با کمبود پزشک در استان مواجه هستیم.

بیماری کرونا باعث آسیب شدید به زیرساخت‌های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه شد بطوریکه بعنوان مثال، دستگاه سی تی اسکنی که قرار بود در طول ۱۵ سال ۱۰۰ هزار سی تی اسکن انجام دهد در طول دو سال حدود ۱۰۵ هزار سی تی اسکن انجام شد.

در طول دو سال شیوع کرونا، حدود ۶۳۶ هزار مراجعه سرپایی، حدود ۲۸۰۰ فوتی، حدود ۳۰۰ هزار ترخیصی، حدود ۳۴ هزار بستری و حدود ۱۲۵ هزار آزمایش PCR انجام شده که بدلیل همین بیماری، شاخص‌های بهداشتی درمانی در طول دو سال افت پیدا کرد.

کرونا یک امتحان بزرگ بود و با افزایش روند واکسیناسیون شاهد کاهش فوتی و بستری بودیم.

به همت دولت و اینکه اولویت را بر واکسن سلامتی مردم قرار داد شاهد کاهش بیماری بودیم.

آخرین ویرایش۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱