تشریح اهم عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ابتدای دولت سیزدهم

۰۴ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۳ کد : ۲۰۳۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر حسن قبادی معاون آموزشی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار وبدا، اهم عملکرد این معاونت را از ابتدای دولت سیزدهم تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون های مختلف، مطابق با برنامه های وزارت بهداشت اظهار داشت: آزمون میان‌دوره‌ الکترونیک علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و پیش کارورزی با شرکت ۱۰۵ نفر، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با شرکت ۳۱۸ نفر، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی با شرکت ۱۴۴۴ نفر، آزمون جامع علوم پایه، پیش کارورزی و داروسازی با شرکت ۴۰۵ نفر، آزمون صلاحیت حِرَف پرستاری، اتاق عمل و هوشبری با شرکت ۲۹۸ نفر، آزمون الکترونیک MHLE با شرکت ۷ نفر، آزمون دفاتر خدمات سلامت با شرکت ۹۶ نفر و آزمون توجیهی بدو خدمت ویژه کارکنان دانشگاه با شرکت ۴۹۳ نفر از جمله این آزمونهایی است که در طول یکسال گذشته انجام شده است.

دکتر قبادی ضمن تاکید بر راه اندازی رشته های جدید در مقاطع مختلف تصریح کرد: راه اندازی رشته‌های پرستاری کودکان و سایر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد و دستیاری قلب، مورد پیگیری قرار گرفته و بازدیدهای وزارتی جهت بررسی امکان راه اندازی این رشته ها در دانشگاه انجام شده است. همچنین تعداد ۳۸ نفر در ۷ رشته تخصصی در دوره های دستیاری و مجموعا ۵۲ نفر در ۱۰ رشته دوره های کارشناسی ارشد، ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می باشند.

معاون آموزشی دانشگاه از پذیرش ۲۱ دانشجوی خارجی در دانشگاه خبر داد و افزود: ۲۰ دانشجوی پزشکی تبعه پاکستان و یک دانشجوی دندانپزشکی تبعه عراق در حال تحصیل در دانشگاه می باشند.

دکتر قبادی با اشاره به افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه در سال ۱۴۰۰ بیان داشت: در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار شدند و همچنان شناسایی و توانمندسازی دانشجویان استعداد درخشان از اهداف مهم این معاونت می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه از کسب رتبه های برتر کشوری در حوزه توسعه آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش در بسته های اعتباربخشی حائز رتبه ۸ کشوری و در توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاههای نسل سوم موفق به کسب رتبه ۶ کشوری شده است.

وی بر توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی در دانشگاه تاکید کرده و از تجهیز و راه اندازی مراکز مهارت‌های بالینی در بیمارستان های آموزشی و دانشکده ها خبر داد.

دکتر قبادی با اشاره به تدوین و اجرای شیوه نامه جامع فرآیند یاددهی - یادگیری در کمیته برنامه ریزی درسی دانشگاه اظهارداشت: در این خصوص جلسات مختلفی با اعضای هیئت‌علمی و مدیران گروه‌های علوم پایه دانشگاه تشکیل و ارزیابی های لازم صورت گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه، توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی و تدوین برنامه استراتژیک حوزه های مرجعیت علمی را از برنامه های دیگر این معاونت برشمرد و افزود: در موضوعاتی مانند سرطان های گوارش، عوامل تعیین کننده اجتماعی سلامت، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت و بیماری های انتقالی از بندپایان، برنامه استراتژیک، تدوین و به وزارت بهداشت ارسال شده است.

دکتر قبادی ادامه داد: ترغیب و سیاست‌گذاری برای جهت دهی پایان نامه های دوره دکترای حرفه ای پزشکی جهت پاسخگویی به چالش‌های نظام آموزشی، تدوین کوریکولوم دندانپزشکی سالمندی و اخذ تاییدیه جهت اجرایی سازی پروپوزال دوره فلوشیپ دندانپزشکی سالمندی، طراحی و اجرای طرح هم افزایی حوزه آموزش و مرکز رشد فناوری، تدوین شیوه نامه استانداردسازی آزمون های علوم پزشکی در دانشگاه، تدوین و اجرای فرآیند ارزشیابی رفتار حرفه ای علوم پایه و بالین را از جمله اقدامات مهم این معاونت دانست.

معاون آموزشی دانشگاه از برگزاری مصاحبه علمی برای جذب هیات علمی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی خبر داد و تصریح کرد: از شروع فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۱۶ نفر عضو هیئت‌علمی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی و بیش از ۳۵ نفر متخصص و فوق تخصص جهت انجام تعهدات خدمتی در رشته‌های مختلف در دانشگاه، جذب و بکارگیری شده است.

آخرین ویرایش۰۴ تیر ۱۴۰۱