تاکید معاون امور بهداشتی دانشگاه بر تغذیه نوزادان با شیر مادر

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۰۱ کد : ۲۰۸۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۵۲

دکتر محمد جعفرزاده: مادران باید بدانند که‌ هیچ چیز جایگزین شیرمادر نمی شود و شیرمادر علاوه بر تغذیه، در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر محمد جعفرزاده معاون امور بهداشتی دانشگاه اظهارداشت: اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه ای است که همه ساله هفته ای به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیرمادر تعیین شده و شعار امسال این هفته، قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر، آموزش و حمایت می باشد.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر به عنوان یک تغذیه مناسب در بهبود امنیت غذایی و کاهش نابرابری ها و مطلوب ترین و ایمن ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران هاست.

دکتر جعفرزاده تصریح کرد: تغذیه با شیرمادر، زمینه ساز سلامت جامعه، توانمندسازی والدین و حق اساسی همه کودکان تا ۲سالگی است، بطوریکه تغذیه نوزاد با شیرمادر از ساعت اول تولد با حمایت از مادر و تماس پوست با پوست در اتاق زایمان سبب‌ کاهش خطر ابتلا به عفونت در ساعت اول عمر می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: مادران باید بدانند که‌ هیچ چیز جایگزین شیرمادر نمی شود و شیرمادر علاوه بر تغذیه، در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر می باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان ابراز امیدواری کرد: مادران عزیز سرزمینمان با اولویت دادن تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۲ سالگی در کنار اجرای مهارتهای فرزند پروری و دریافت به موقع مراقبتهای کودکان از مراکز و پایگاههای بهداشتی باید بتوانند نقش همیشگی خود را در تحویل نسلی جوان و پرنشاط و آینده ساز به کشور عزیزمان ایفا نمایند.

آخرین ویرایش۱۱ مرداد ۱۴۰۱