نشست مشترک معاونین وزیر بهداشت با رئیس و معاونین آموزش و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۳ کد : ۲۳۶۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۵
نشست مشترک معاونین وزیر بهداشت با رئیس و معاونین آموزش و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.
نشست مشترک معاونین وزیر بهداشت با رئیس و معاونین آموزش و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،

نشست مشترک معاونین آموزش و تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با رئیس و معاونین آموزش و تحقیقات و فناوری و مدیران دانشگاه در سالن جلسات ریاست برگزار شد.
در این جلسه که مشاور اجرایی و دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر سه اصل بهره وری، عدالت و تعالی در حوزه آموزش اظهارداشت: دانشگاه ها باید به سمت نیازسنجی در جهت حل مشکلات مردم حرکت کنند و آموزش در دانشگاه ها بعنوان نقش اساسی در زندگی مردم نقش داشته و پاسخگوی مطالبات مردمی باشد.
وی بر نقش اساسی آموزش و پژوهش بعنوان نیروی محرکه دانشگاه ها تاکید و بیان داشت: دانشگاه ها باید براساس برنامه عدالت، تعالی و بهره وری حرکت کنند.
دکتر باقری فرد با اشاره به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی عنوان کرد: دانشگاه قابلیت ایجاد رشته های جدید از جمله دستیاری عفونی و دکترای آناتومی و میکروبیولوژی را دارد و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را با تلاش مسئولین دانشگاه و حمایت وزارت بهداشت ایجاد نماییم.
وی افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی را یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در این راستا امسال شاهد افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری و فوق تخصصی بودیم.
دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز با اشاره به برگزاری بی نظیر کنگره ملی و بین‌المللی دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این کنگره در طول تاریخ برگزاری اچندین دوره، بی نظیر بودو نمایانگر قدرت استان و پتانسیل بالای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی بود.
وی بیان داشت: در طول فعالیت ۴ ساله معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شاهد فعالیت قابل توجه در حوزه های مختلف بوده و این معاونت رتبه های قابل قبولی کسب کرده بطوریکه ارتقاء رتبه دانشگاه  از رتبه ۴۰ به رتبه ۲۰ در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور نشاندهنده این موفقیت و فعالیت های موثر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه است.
دکتر علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ضمن گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و تحقیقات و فناوری دانشگاه، خواستار رفع مشکلات مربوط به این حوزه ها شد.
در این جلسه معاونین آموزش و تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز گزارشی از اهم اقدامات و عملکرد معاونت های مربوطه ارائه دادند.
همچنین در این جلسه پروژه نرم افزار شبیه ساز داروخانه شهری با اهداف آموزشی دانشجویان توسط دکتر شهاب بهلولی ارائه شد. این نرم افزار برای اولین بار در کشور برنامه نویسی و طراحی و تولید شده و بنا به گفته معاون آموزشی وزیر بهداشت بعنوان یکی از طرح های شبیه سازی مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۱