برگزاری سخنرانی علمی تخصصی با عنوان کاربرد تکنولوژی های مدرن توالی یابی DNA در پزشکی و بیوتکنولوژی

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۴ کد : ۲۴۳۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۲
سخنرانی علمی تخصصی با عنوان کاربرد تکنولوژی های مدرن توالی یابی DNA در پزشکی و بیوتکنولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.
برگزاری سخنرانی علمی تخصصی با عنوان کاربرد تکنولوژی های مدرن توالی یابی DNA در پزشکی و بیوتکنولوژی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سخنرانی علمی - تخصصی با عنوان " کاربرد تکنولوژی های مدرن توالی یابی DNA در پزشکی و بیوتکنولوژی" به منظور گسترش دانش و به روز نمودن اطلاعات محققان علوم نوین پزشکی و پزشکان و داروسازان به همت مرکز تحقیقات  علوم و فناوری های زیست حسگر معاونت تحقیقات و فناوری و روابط بین الملل دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

در این نشست علمی بیش از ۱۰۰ نفر از محققان از دانشگاه های مختلف و اساتید علوم نوین پزشکی از جمله پزشکی مولکولی، بیوتکنولوژی و نیز اساتید داروسازی، بیوشیمی، بیوانفورماتیک، ژنتیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی، پزشکی، بهداشت و نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پزشکی و داروسازی حضور داشتند.

در این برنامه، در خصوص تحقیقات و فناوری های مرتبط با تکنولوژی های نوین توالی یابی ژنوم انسان و کاربردهای آن در حوزه های پزشکی، بیوتکنولوژی و بهداشت بحث و تبادل نظر شد.

همچنین دکتر مجتبی امانی، رئیس روابط بین الملل دانشگاه در خصوص ضرورت های برگزاری کارگاه های علمی و اهمیت توسعه روابط علمی - تخصصی بین المللی مطالبی ارائه داد و در ادامه سخنرانی علمی توسط پروفسور محمد کامران عظیم استاد بیوشیمی دانشگاه محمد علی جناح پاکستان و فلوشیپ از انیستیتو ماکس پلانک آلمان انجام شد.

آخرین ویرایش۲۴ اسفند ۱۴۰۱