بررسی وضعیت حوزه سلامت شهرستان کوثر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۵۳ کد : ۲۴۳۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۴
با حضور مسئولین دانشگاه و شهرستان، وضعیت حوزه سلامت کوثر مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی وضعیت حوزه سلامت شهرستان کوثر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،

شامگاه امروز دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ جلسه بررسی وضعیت حوزه سلامت شهرستان کوثر با حضور دکتر علی محمدیان، رئیس دانشگاه، دکتر نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، معاون درمان و مدیران دانشگاه، فرماندار و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دکتر محمدیان با اشاره به ضرورت توجه به عدالت در سلامت و تامین حداقل های بهداشتی و درمانی بیان داشت: متاسفانه مطالبات دانشگاه در حوزه فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی بطور کامل محقق نشده و پرداخت هزینه ها با دشواری‌های زیادی مواجه است.

وی ضمن قدردانی از حمایت های نمایندگان مجلس بر ضرورت توجه به موضوع جوانی جمعیت و برنامه ریزی لازم توسط مسئولین شهرستان و حمایت های نماینده مردم در مجلس در تحقق جوان سازی در شهرستان تاکید کرد.

دکتر محمدیان با اشاره به کمبود نیروی پزشک عمومی اظهارداشت: با برنامه ریزی و ایجاد مشوق های لازم، تلاش داریم این مشکل را برطرف نماییم.

وی افزود: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان کوثر آماده ارائه خدمات به مردم در تعطیلات نوروزی هستند.

دکتر محمدیان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ده میلیارد تومان برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت در شهرستان هزینه شده، گفت: یکی از اقدامات مهم در شهرستان کوثر در سال ۱۴۰۲ استقرار موسسه نورآوران سلامت از اردیبهشت ماه بمدت ۳ ماه جهت ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان به اقصی نقاط استان با محوریت شهرستان کوثر خواهد بود.

وی بر تجهیز آمبولانس و رفع مشکل اتوکلاو بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان تاکید کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ پزشک متخصص کودکان و داخلی در شهرستان تامین شد و در سال آینده پزشک متخصص زنان و زایمان نیز فعال خواهد بود.

دکتر محمدیان از تحویل یک دستگاه دیالیز به شهرستان کوثر در سال آینده خبر داد.

در این جلسه دکتر نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان مطالبات عمومی حوزه سلامت شهرستان کوثر، خواستار رفع مشکلات موجود شد.

آخرین ویرایش۲۹ اسفند ۱۴۰۱