همایش روز جهانی داوطلب سلامت در استان اردبیل برگزار شد.

۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۳ کد : ۲۴۷۲ اخبار اصلی اخبار
تعداد بازدید:۶۳۲
همایش روز جهانی داوطلب سلامت با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از رابطین سلامت در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد.
همایش روز جهانی داوطلب سلامت در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و خبرنگار وبدا:

دکتربابک نخستین معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسم با اشاره به پنجم دسامبر، ۱۵ آذرماه روز جهانی داوطلب سلامت و تقدیر از خدمات رابطین سلامت اظهار کرد: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسوولیت پذیری در برابر جامعه مانند پل ارتباطی بین مسوولان بهداشتی و مردم عمل می کنند و همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولین بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می کنند و با شرکت در کلاسهای هفتگی و یا ماهانه در مراکز بهداشتی درمانی آموخته های خود را به ۵۰ خانوار همسایه و افراد تحت پوشش خود منتقل می نمایند و برای حفظ سلامتی خود و خانوارهای تحت پوشش تلاش می کنند و در این راستا حدود ۵۳۷۰ نفرازشهروندان استان به صورت داوطلب سلامت ۸۵ درصد جمعیت شهری و ۶۵ درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار داده اند و در برنامه‌های بهداشتی به صورت خود جوش مشارکت جدی دارند.

دکتر نخستین با اشاره به خدمات نوین سلامت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت خدمات بسیار ارزشمندی از قبیل راه اندازی سامانه سیب، طرح ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم در بخش سلامت به مردم استان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از لحاظ داشتن افراد دارای قند خون بالا، کلسترول بالا، اضافه وزنی و چاقی و کم تحرکی و مصرف سیگار در رتبه بالایی از استاندارد کشوری قرار دارد و متاسفانه از لحاظ مصرف میوه و سبزیجات نیز از میانگین کشوری پایین تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: جهت داشتن جسم و روانی سالم باید ورزش، تحرک و تغذیه سالم، با مواد غذایی سالم را در برنامه‌های زندگی خود بگنجانیم.

حجت الاسلام واحدی زاده نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به خدمات ارزشمند داوطلبین سلامت گفت: سلامتی محور توسعه است و معضلات بهداشتی همان معضلات توسعه است که نمی توان آن را فقط در بخش سلامت حل نمود. بلکه مشارکت تک تک افراد جامعه و بخشهای توسعه، نهادها و ارگانها برای حل مسائل سلامتی و رسیدن به سطح قابل قبول سلامت لازم و ضروری است. و در این راستا توجه ویژه دولت به استفاده از بخش غیر دولتی به صورت خودجوش جهت ارتقای سلامت قابل تقدیر هست و به همین منظور داوطلبین سلامت، خانه به خانه توصیه های بهداشتی را به مردم ارایه میدهند.

حجت الاسلام واحدی زاده افزود: اسلام برای داشتن جسم و روانی سالم توصیه هایی ارزشمندی دارد و عمل به این توصیه ها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات سلامت مردم باشد.

در این مراسم ضمن تقدیر از داوطلبین نمونه، جشنواره غذای سنتی و کارهای دستی مربوط به سلامت به نمایش گذاشته شد.

 

 

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۳۹۶