دیدار معاونین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سرپرست صدا و سیمای مرکز اردبیل

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۹ کد : ۲۵۰۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۵
همزمان با هفته سلامت، معاونین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سرپرست صدا و سیمای مرکز اردبیل دیدار و گفتگو کردند.
دیدار معاونین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سرپرست صدا و سیمای مرکز اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، قبل از ظهر امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ معاونین توسعه مدیریت و منابع، بهداشت، درمان، فرهنگی و دانشجویی، مدیر و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه با سرپرست صداوسیمای مرکز اردبیل دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که همزمان با ششمین روز هفته سلامت با نام سلامت و رسانه و بمناسبت انتصاب سرپرست جدید صداوسیمای مرکز اردبیل برگزار شد دکتر محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به گستردگی فعالیت ها و اقدامات دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: نقش رسانه ها و بویژه صداوسیما در کنار دانشگاه بسیار مهم بوده و فعالیت این دو در کنار هم معنا پیدا می کند.

وی با تاکید بر آموزش مردم و ارائه خدمات دانشگاه در حوزه های مختلف با مشارکت رسانه ها و صداوسیما اظهارداشت: نمونه بارز این مشارکت موثر و موفق در جریان بیماری کرونا بود که با همکاری و همدلی دانشگاه و صداوسیما توانستیم سربلند بیرون بیاییم.

دکتر جعفرزاده با تاکید بر مساله پیشگیری از بیماری ها خواستار مشارکت همه بخش های جامعه در اجرای منویات بهداشتی و سلامت شد.

دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به نقش مهم صداوسیما در افزایش سواد سلامت مردم گفت: پیوست سلامت در صداوسیمای اردبیل بنحو مطلوبی طی سالهای گذشته صورت گرفته و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی از نصب و راه اندازی سه دستگاه MRI در ماههای آینده در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد خبر داد و گفت: نصب دستگاه آنژیوگرافی دوم با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان و دستگاه طب هسته ای دولتی برای اولین بار در استان، راه اندازی بخش های مختلف درمانی در مرکز استان و شهرستان ها و آغاز مراحل اجرایی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل از جمله اقدامات مهم حوزه درمان دانشگاه می باشد.

دکتر مهدی رهبر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز با اشاره به تعامل مطلوب دانشگاه و صداوسیما بیان داشت: براساس تفاهم نامه ای که با صداوسیما داشتیم دانشجویان در حوزه های مختلف فرهنگی و دانشجویی با برنامه های رادیویی و تلویزیونی مشارکت داشتند که امیدواریم این همکاری ها در مدیریت جدید نیز ادامه یابد.

وی افزود: نقش مهم دانشجویان یک نقش بی بدیل در جامعه است و این فرصت باید در رسانه ها و صداوسیما بوضوح ارائه گردد.

دکتر سعادت جلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به پیچیدگی سازمانی در حوزه بهداشت و درمان گفت: سطح خدمات در دانشگاه با توجه به تنوع نیروی انسانی، سطح مصرف، فضای فیزیکی و تنوع فعالیت و عملکرد بسیار گسترده است و نیاز است رسانه ها در جهت معرفی خدمات نظام سلامت به جامعه تلاش کنند و مردم در جریان این خدمات قرار گیرند.

در این جلسه، محمدحسن پستی، سرپرست صداوسیمای مرکز اردبیل نیز ضمن تبریک هفته سلامت بر لزوم ارتباط مراکز علمی و نخبگان با صداوسیما تاکید کرد.

وی گفت: مشارکت صداوسیما و دانشگاه در موضوع کرونا نمونه بارز این ارتباط و همکاری مشترک است و کارهای مهمی در این حوزه انجام شد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: این همکاری ها علاوه بر سلامت همگانی در موضوعات مختلفی اعم از جوانی جمعیت، سالمندی سالم و سایر موضوعات روز جامعه می تواند ادامه داشته باشد.

در این مراسم از تعدادی از فعالین رسانه و سلامت در دانشگاه و صداوسیما تجلیل شد.

آخرین ویرایش۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲