افتتاح اندیشکده حکمرانی استان، گامی در جهت حکمرانی عقل و عقلانیت و منطق و قانون

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۲۲ کد : ۲۵۸۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، افتتاح اندیشکده را گامی در جهت حکمرانی عقل و عقلانیت و منطق و قانون دانست
افتتاح اندیشکده حکمرانی استان، گامی در جهت حکمرانی عقل و عقلانیت و منطق و قانون

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه در آیین افتتاحیه اندیشکده حکمرانی استان گفت: عقلانیت حلقه گمشده وضعیت امروز جامعه است و راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی می‌تواند این مهم را تقویت کند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد تشکیل مجموعه ای در استان هستیم که مدت هاست جای این مجموعه در استان خالی بود و با افتتاح این اندیشکده شاهد حکمرانی عقل و عقلانیت و منطق و قانون باشیم.

دکتر محمدیان افزود: دغدغه هایی می‌طلبید که این اندیشکده در استان ایجاد شود که از آن جمله می توان به یک حدود اختیارات و وظایف مشخص نمایندگان که قانون مشخص کرده و این دغدغه وجود دارد که حدود اختیارات نمایندگان باعث ورود به حیطه وظایف سایر قوا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ایجاد یک خوداصلاحی در مجلس باید باشد و این کار اندیشکده هاست که این خوداصلاحی را رقم بزنند.

وی بیان کرد: برای تصمیم‌سازی و قانونگذاری باید اطلاعات کامل و محیطی بصورت کارشناسی در اختیار نمایندگان قرار گیرد و وظیفه اندیشکده حکمرانی است.

دکتر محمدیان با اشاره به مسئله‌شناسی استان ها که از وظایف مهم اندیشکده حکمرانی است، گفت: ۶۳ درصد مسئله استان‌ها مشابه بوده و مهمترین آنها ناکارآمدی مدیریتی در استان‌ها است که انتظار می‌رود با افتتاح اندیشکده حکمرانی در استان‌ها شاهد کارآمدی مدیریتی در سطوح مختلف استان باشیم.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۹ خرداد ۱۴۰۲