اجرای برنامه های مختلف در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری توسط معاونت بهداشتی دانشگاه

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۵ کد : ۲۵۹۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۶
معاون امور بهداشتی دانشگاه از اجرای برنامه های مختلف در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری توسط این معاونت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز هفته ازدواج ( ۳۰ خرداد الی ۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ ) با شعار ازدواج آسان و آسمانی، به اهمیت ازدواج جوانان، فرزندآوری، نشاط خانواده و جامعه اشاره کرده و بیان داشت: ازدواج، پیوند نزدیک و عمیق دو انسان است که تمام وجود و ابعاد انسانی را در بر می گیرد.

وی گفت: ازدواج آغاز ایجاد خانواده و تعهد مادام‌العمر در زندگی بوده و ضمن خدمت به همسر و فرزندان خود فرصتی برای رشد و از خودگذشتگی را فراهم کرده و در اصل فراتر از یک پیوند فیزیکی یعنی پیوند عاطفی و معنوی می باشد.

دکتر جعفرزاده افزود: ارزیابی آماری و جمعیتی نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر، سن ازدواج افزایش یافته است که در نهایت، این افزایش آمار می‌تواند به بروز بحران‌های اجتماعی و آسیب‌های مختلف منجر شود. بنابراین معاونت امور بهداشتی در راستای احیای این سنت حسنه با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و شرایط مختلفی که برای ازدواج در عصر حاضر وجود دارد، برنامه های مختلفی را در جهت قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری در دست اجرا دارد.

 

آخرین ویرایش۳۰ خرداد ۱۴۰۲