برگزاری نشست مشترک کمیسیون‌های اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی اردبیل

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۲۶ کد : ۲۶۶۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۴
نشست مشترک کمیسیون‌های اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی اردبیل برگزار شد.
برگزاری نشست مشترک کمیسیون‌های اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، نشست مشترک کمیته اخلاق بالینی دانشگاه و کمیسیون اخلاق پزشکی نظام پزشکی اردبیل با حضور خانم دکتر قاسم زاده، متخصص اخلاق پزشکی و رئیس کلان منطقه ای اخلاق، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای وزارت بهداشت، دکتر جعفری نمین رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور و دکتر نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه به میزبانی نظام پزشکی اردبیل برگزار شد.

در این نشست دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان و رئیس کمیته اخلاق بالینی دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه های اجرا شده در حوزه اخلاق بالینی از راه اندازی و فعال تر شدن کمیته های اخلاق بالینی در سطح کلیه بیمارستانهای استان خبر داد.

دکتر افشان شرقی، سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه نیز افزایش برنامه های آموزشی و بازآموزی های مشترک با محوریت اخلاق حرفه ای در سطح دانشجویان و اساتید دانشگاه را از جمله برنامه های این معاونت دانست.

برگزاری مستمر نشست های مشترک دانشگاه و نظام پزشکی، اجرای بازآموزی ها برای جامعه هدف با اولویت اخلاق و تعهد حرفه ای و استفاده از اساتید اخلاق در برنامه آموزشی بخش های بالینی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

آخرین ویرایش۱۴ مرداد ۱۴۰۲