رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل / با راه اندازی MRI دوم نوبت دهی طولانی مدت مرتفع می شود.

۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۹ کد : ۲۷۲۳ اخبار اصلی اخبار دانشگاه اخبار
تعداد بازدید:۴۶۳۷
دکتر اسماعیل فرزانه رئیس بیمارستان امام خمینی اردبیل در مصاحبه با خبرنگار وب دا گفت: از شهریورماه امسال عملیات راه اندازی ساختمان MRI شروع و قسمتی از ساختمان تروما به متراژ ۸۰۰ مترمربع با ورودی مستقل برای این کار در نظر گرفته شد و با برنامه ریزی دقیق بصورت شبانه روزی، عملیات تکمیل سازه و زیرساخت آن شروع و با زمانبندی مشخص روزانه کار احداث به قوت پیش رفت و همزمان پیگیری تامین تجهیزات مربوط به آر اف کیج (اتاقک) و سایر ملزومات در دستور کار قرار گرفت.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل / با راه اندازی MRI دوم نوبت دهی طولانی مدت مرتفع می شود.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل / با راه اندازی MRI دوم نوبت دهی طولانی مدت مرتفع می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و خبرنگار وب دا:

آئین افتتاح دستگاه MRI بیمارستان امام خمینی اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار اردبیل، نمایندگان استان و مدیران استانی ۲۱ دی برگزار شد.

دکتر اسماعیل فرزانه رئیس بیمارستان امام خمینی اردبیل در مصاحبه با خبرنگار وب دا گفت:

از شهریورماه امسال عملیات راه اندازی ساختمان MRIشروع و قسمتی از ساختمان تروما به متراژ ۸۰۰ مترمربع با ورودی مستقل برای این کار در نظر گرفته شد و با برنامه ریزی دقیق بصورت شبانه روزی، عملیات تکمیل سازه و زیرساخت آن شروع و با زمانبندی مشخص روزانه کار احداث به قوت پیش رفت و همزمان پیگیری تأمین تجهیزات مربوط به آر اف کیج (اتاقک) و سایر ملزومات در دستور کار قرار گرفت.

دکتر فرزانه افزود: بعد از تلاش‌های فراوان تجهیزات مربوطه با ۳ کانتینر از کشور سوئیس وارد کشور شد (علاوه بر مگنت اصلی از کشور هلند) و توسط مهندسین سوئیسی عملیات نصب اتاقک MRI و مس کوبی و... شروع شد و در ادامه اتاقک تکنیک شامل تابلوهای فیلیپس و ups نصب و چیلر مخصوص راه اندازی گردید وبا نصب سیستم نرم افزاری و تکمیل نواقصات، دستگاه MRIراه اندازی شد.

وی در خصوص مشخصات دستگاه MRI افتتاح شده گفت: دستگاه MRI ساخت کارخانه فیلیپس مدل engenia ورژن ۲۰۱۶ و ۱.۵ تسلا است که برخی از قابلیت‌های آن شامل موارد زیر است:

۱- دیجیتال وانتقال دیتا باکابل نوری و در نتیجه ۴۰% کیفیت بالای تصویر نسبت به دستگاه‌های انالوگ.

۲- قدرت بالای بازسازی تصاویر درحد ۸۰۰۰ تصویر در ثانیه

۳- میزان ارتیفکت عملاً در حد صفر

۴- توانایی انجام بازسازی در حد بازسازی عروق کرونر

۵- توان انجام پروتوکل TRANSE جهت حذف تزریق دارو در MRI های باکنتراست

۶- عدم وجود محدودیت وزن بیمار

۷- قابلیت انجام MR پرفیوژن

۸- helium zero : نیازبه شارژ هلیوم وهزینه ی سنگین سالانه ندارد

۹- کویل های دیجیتال دستگاه: سرعت انتقال دیتاها را بالا برده و باعث کاهش زمان تصویر برداری و افزایش دقت وکیفیت تصاویر می‌گردد

۱۰- امکان انجام MRI برست

۱۱- امکان بازسازی تصاویر ۳ D در بالاترین سطح وامکان نمایش دیفکت ها در منطقه مورد نظر به طور واضح

۱۲- قطر گانتری بیشتر که ترس و فوبیای بیمار را در حین انجام کمتر می‌کند، خصوصاً بیماران با جثه بزرگ‌تر

درمجموع این دستگاه مدرن امکان ثبت تصاویر بسیار دقیق و با کیفیت بالا را فراهم می‌نماید و به امر تشخیص با ضریب اطمینان بالا کمک می‌کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی اردبیل افزود: با توجه به اینکه قبل از این دستگاه، در سیستم دولتی تنها یک دستگاه mri در مرکز علوی وجود داشت، نوبت دهی با زمان طولانی انجام می‌شد و بیماران مرکز امام خمینی جهت انجام mri باید متحمل رنج انتقال به مرکز علوی می‌شدند که با راه اندازی این مرکز مشکلات مربوط مرتفع گردید، ضمن اینکه هم اینک مرکز MRI بیمارستان امام (ره) آماده خدمت رسانی به سایر مراکز و نیز بیماران سرپایی نیز می‌باشد.

آخرین ویرایش۳۰ دی ۱۳۹۶