برگزاری کارگاه آشنایی با "مبانی اخلاق حرفه‌ای" در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۲ کد : ۲۸۷۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۴
به همت دبیرخانه کمیته انطباق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، کارگاه آشنایی با "مبانی اخلاق حرفه‌ای" با محوریت رعایت حریم خصوصی بیماران، ویژه دست اندرکاران خدمات بیمارستانی در سالن دانشکده دندانپزشکی اردبیل برگزار شد.
برگزاری کارگاه آشنایی با "مبانی اخلاق حرفه‌ای" در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر مهدی رهبر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ابتدای این برنامه ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و غیرنظامیان غزه، از حمایت و تجمع کادر درمان بیمارستان‌های اردبیل در این رابطه، قدردانی کرد.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: دو موضوع طرح انطباق و پوشش و اخلاق حرفه‌ای محوریت اصلی برگزاری این کارگاه آموزشی است که جزئیات این موضوعات طبق آئین نامه های وزارتی به کادر درمان واحدهای تابعه دانشگاه ارسال شده و باید مورد توجه واقع شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: استفاده از پزشک و پرستار همگن در مراکز آموزشی و درمانی اصلی ترین شاخص طرح انطباق است که باید مورد توجه مدیران و سرپرستاران بخش های مختلف بیمارستانی قرار بگیرد.

دکتر رهبر تصریح کرد: در رابطه با پوشش و اخلاق حرفه‌ای نیز جزئیات این موضوع ابلاغ شده است و کادر درمان باید به این موارد توجه داشته باشند؛ از جمله این موارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تصویربرداری، ضبط فیلم و صوت از بیماران در اتاق عمل بدون اجازه کتبی ممنوع می‌باشد.

 

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۲