برگزاری دوره آموزشی آثار و زیان‌های تک فرزندی در دانشگاه

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۲ کد : ۳۱۶۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۲
دوره آموزشی ضمن خدمت آثار و زیان های تک فرزندی در خانواده در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد
برگزاری دوره آموزشی آثار و زیان‌های تک فرزندی در دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دوره آموزشی آثار و زیان‌های تک فرزندی در خانواده، خانواده موفق، جوانی جمعیت و افزایش جمعیت خانواده به همت پایگاه مقاومت بعثت ستاد مرکزی دانشگاه و انجمن اسلامی با حضور کارکنان دانشگاه برگزار شد.

مجتبی هادی‌زاده، فرمانده پایگاه مقاومت بعثت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه اجرای این دوره گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص چالش جمعیتی و بحران به وجود آمده در این زمینه، جهت فرهنگ سازی مناسب، دوره آموزشی آثار و زیان‌های تک فرزندی در خانواده برگزار شد.
.
وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها این مسئله را به صورت جدی مورد تاکید قرار داده‌اند لازم است با فرهنگ سازی مناسب از سوی نهادهای مسئول، زمینه رشد جمعیت و راه‌های برون رفت از این چالش بررسی گشته اقدام اساسی صورت پذیرد.

هادی زاده ادامه داد: مشوق های خوبی از طرف دولت جهت افزایش زاد و ولد در کشور در نظر گرفته شده، اما متاسفانه اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور  باعث شده این مشوق ها کارایی خوبی نداشته باشند و لازم است کارشناسان امر راه‌های برون رفت این بحران و چالش را شناسایی و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

وی بیان داشت: با شرایط فعلی، پیری جمعیت ایران در چند سال آینده قابل پیش‌بینی هست و در این صورت نسل پیری خواهیم داشت که نه توان کار و نه حوصله تولید خواهند داشت، ضمن اینکه بنا به گفته کارشناسان، همین قشر موجب افزایش بار مالی  سنگین درمانی برای کشور خواهند شد که این مساله نیز در نوبه خود چالش دیگری برای کشور در دهه های آینده خواهد بود.

آخرین ویرایش۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳