تشریح برنامه های اجرایی طرح سلامت نوروزی توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۵ کد : ۳۲۳۹ اخبار اصلی اخبار دانشگاه اخبار
تعداد بازدید:۵۸۵
دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بااشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در جهت تامین سلامت مردم و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در قالب تیمهای درمانی ،امدادی،بیمارستانی و بهداشتی از ۱۵ اسفند بصور ت ۲۴ ساعته با انجام اقدامات ویژه نظارتی و اجرایی به مردم خدمات رسانی میکنند.
تشریح برنامه های اجرایی طرح سلامت نوروزی  توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

به گزارش روابط عمومی و خبرنگار وبدا:

دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بااشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در جهت تامین سلامت مردم و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در قالب تیمهای درمانی، امدادی، بیمارستانی و بهداشتی از ۱۵ اسفند بصور ت ۲۴ ساعته با انجام اقدامات ویژه نظارتی و اجرایی به مردم خدمات رسانی میکنند..

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی بیمارستانهای دولتی و خصوصی واورژانس فوریت ۱۱۵و اورژانس پیش بیمارستانی بصورت ۲۴ ساعته و بخش های دیالیز استان و۵۰ درصد بخش های خصوصی درمانی نیز فعالیت درمانی خواهند داشت.

وی با اعلام برقراری کلینیک های تخصصی در ایام تعطیل به برنامه های نظارتی تاکیدکردو گفت: با تشکیل تیم ها وکشیک های نظارت مدیریتی توسط معاونت ها، مدیران و روسای بیمارستانها با هدف نظارت مستمر بر نحوه ارایه مطلوب خدمات ، گزارش اتفاقات و وقایع فوری و حیاتی به مسوولین امر و وزارت بهداشت توسط واحد EOC و MCMC دانشگاه نیز صورت خواهد پذیرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به برنامه های اجرائی طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: طرح بهداشتی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ باحضور ۱۲۰ بازرس بهداشت در قالب ۲۴ اکیپ نظارتی و بازرسی از ۱۸۳۸۱ محل تهیه و توزیع مواد غذایی (رستوران ها، محل اسکان مسافران نوروزی...) اجرا میشود ودر آن بر منابع تامین آب آشامیدنی و نمونه برداری از آب آشامیدنی نظارت ویژه صورت گرفته، از استخرها و آبگرمها به طور مستمر بازدید وضمن نمونه برداری، کنترل لازم صورت خواهد گرفت.

دکتر اخوان اکبری ادامه داد: از ابتدای شروع طرح تا به امروز از ۲۵۰۰ واحد فروش و عرضه مواد غذایی، بازرسی صورت گرفته و با شناسایی و کشف و معدوم سازی ۵ تن مواد غذایی تا به امروزاین کار ادامه دارد. این مقام مسئول همچنین به اقدامات اورژانس ۱۱۵ در طرح امداد نوروزی اشاره کرد و گفت: ایجاد ۶ مورد ایستگاه سلامت نوروزی در جاده های مواصلاتی استان (کمربندی مقدس اردبیلی، سه راهی هیر، نیر، گردنه حیران، بران پارس آباد، فخرآباد مشگین شهر)، باهدف ارایه خدمات بهداشتی ودر مانی ازدیگراقدامات دانشگاه میباشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی به آمادگی اورژانس اشاره کرد وافزود: خدمات اورژانسی با ۶۰ آمبولانس، ۳۲۰ نیروی فوریت پزشکی، ۲ اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد و استقرار جاده ای آمبولانس از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ شب در معابر شهرها ارایه میشود. وی از عموم مردم شریف استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی و درمانی با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه نمایند.

آخرین ویرایش۲۳ اسفند ۱۳۹۶