رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اختتامیه برنامه آیروس:

با راه اندازی بخش پیوند کلیه قبل از عید ،  آرزوی دیرینه مردم شریف استان محقق میشود

۰۶ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۴ کد : ۵۴۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۸۶
دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اختتامیه برنامه آیروس که باحضورمسئولان استانی اجرا شدبا تاکید بر فرهنگ سازی بیشتر در امر اهدای عضو افزود: مهمترین کار در اهدای عضو ، فرهنگ سازی است و از همین جا از کلیه متولیان فرهنگی استان ، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین استانی و رسانه ها دعوت می کنیم در این کار خیر و ایثارگرانه وارد عمل شده و دانشگاه را در ترویج فرهنگ اهدای عضو یاری نمایند.
با راه اندازی بخش پیوند کلیه قبل از عید ،  آرزوی دیرینه مردم شریف استان محقق میشود

به گزارش خبرنگار وبدا:

دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اختتامیه برنامه آیروس که باحضورمسئولان استانی اجرا شدبا تاکید بر فرهنگ سازی بیشتر در امر اهدای عضو افزود: مهمترین کار در اهدای عضو، فرهنگ سازی است و از همین جا از کلیه متولیان فرهنگی استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین استانی و رسانه ها دعوت می کنیم در این کار خیر و ایثارگرانه وارد عمل شده و دانشگاه را در ترویج فرهنگ اهدای عضو یاری نمایند.

وی بابیان اینکه استان اردبیل در شناسایی بیماران مرگ مغزی در سالهای ۹۶ و ۹۷ رتبه اول را کسب کرده است اظهار داشت: متاسفانه رضایت گیری از خانواده های بیماران مرگ مغزی در اردبیل به سختی صورت میگیرد و در این خصوص اردبیل رتبه پایینی دارد که ضرورت دارد به اشاعه فرهنگ اهدای عضو به عنوان یک وظیفه ارزشمند انسانی نگاه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز اینکه زحمت اصلی شناسایی بیماران مرگ مغزی و رضایت از خانواده ها بر عهده همکاران واحدفراهم آوری است اعلام داشت: امروز با تلاشهای واحد فراهم آوری معاونت درمان دانشگاه و رضایت خانواده ایثارگر، نوزدهمین بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد.

دکتر مجید محمد غریبانی مدیر اجرایی برنامه در اختتامیه این کارگاه ضمن تقدیر از مساعی ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جهت اجرای برنامه های اهدای عضو در اردبیل ابراز داشت: جلسات و برنامه های مختلفی با مدیران ارشد، نهادها و سازمان های فرهنگی و تشکل های مردم نهاد در جهت آماده سازی جامعه برای ترویج و گسترش فرهنگ اهدای عضو انجام شده است.

مدیر اجرایی برنامه افزود: همکاران زیادی در این برنامه زحمت کشیدند و با ایجاد شعبه انجمن اهدای عضو اردبیل فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیش از پیش با حمایت مسئولین شهری و دانشگاه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است طی این دوره تخصصی که بزرگترین رویداد علمی مرتبط با اهدای عضو و پیوند در استان محسوب می شود بیش از ۱۸۰ نفر از پرستاران، روانشناسان و پزشکان در پنج روز، آموزش های تخصصی مرتبط با نحوه رضایت گیری و تایید و تشخیص مرگ مغزی، گواهینامه دوره دریافت نمودند.

آخرین ویرایش۰۶ دی ۱۳۹۷