تجلیل از مقام شامخ پرسنل پرستاران اردبیل به مناسبت زادروز خجسته حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار

۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵ کد : ۵۶۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۷۷
تجلیل از مقام شامخ پرسنل پرستاران اردبیل به مناسبت زادروز خجسته حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و خبرنگار وب دا:

همزمان با میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) پرستار دشت کربلا و روز پرستار مراسمی با حضور پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فرماندار، و جمعی از مسولین شهری در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسم با تبریک روز پرستار و تقدیر از پرستاران استان به جهت ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم گفت: اینکه روز ولادت حضرت زینب را روز پرستارنامگذاری کرده اند باید گفت به خاطر ارج نهادن به خصوصیات ویژه ولایتمداری، پرستاری، تحمل و بردباربری در مصایب حضرت زینب کبری این روز خجسته مزین به نام شریف آن حضرت شده است و پرستاران نیزمفتخر هستند پیرو چنین بانوی بزرگی هستند.

دکتر قدرت اخوان اکبری با بیان اینکه در اجرای طرح تحول سلامت نقش پرستاران بسیار موثر بوده است گفت: با وجود کمبود در تعداد نیروی پرستاری در استان این قشر زحمتکش در اوج متانت و فروتنی کار میکنندو در رفع مشکلات بیماران کوشا هستند و این موجب شده است که کیفیت خدمات ارایه شده مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان به نحو مطلوبی ارتقاء یابد.

وی با ابراز اینکه خدمات رسانی پرستاران در منازل برای بیماران هم بتازگی توسط بخش خصوصی به راه افتاده است گفت: پرستاران در سطوح مختلف درمانی در کنترل ریسک فاکتورهای درمانی بیماران بسیار موثر هستند و نقش قابل توجهی هم در مشاوره ودر کاستن بیماریها به عهده دارند و چنانچه این وظایف بخوبی اجرا شوند در کاهش بیماریهای مختلف نقش تعیین کننده ای خواهند داشت.

 

این مسئول اظهار داشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دارای ۲هزار پرستار در قسمتهای مختلف درمانی و امدادی هست و با این وجود سالیانه به بیش ازیک میلیون و دویست هزار نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی و ۱۲۰ هزار نفر بیمار بستری در بیمارستانهای دولتی خدمات درمانی ارایه میدهد.

وی افزود: فوریتهای پزشکی استان نیز با وجود ۳۰۰ پرستار و تکنسین فوریت پزشکی در ۵۵ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری و سالانه بیش از ۴۰ هزار ماموریت را انجام میدهد وهمچنین در میانگین زمان رسیدن به بالین بیمار و مصدوم از شاخص کشوری مطلوبتر عمل کرده است.

دکتر ناصر مظفری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و رئیس سازمان نظام پرستاری استان در این مراسم به نمایندگی از قشر پرستاری و نظام پرستاری استان با اشاره به خدمات رسانی شبانه روز پرستاران به مطالبات جامعه پرستاری اشاره و خواستار توجه ویژه مسئولین کشوری برای ایجاد عدالت ورفع تبعیض از پرستاران و توزیع عادلانه منابع با توجه به اصول سوم و یکصدو هفت قانون اجرای عدالت شد.

در این مراسم توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مسئولین استانی به پرستاران نمونه استانی هدایایی اهدا شد و از تکنسین نمونه کشوری فرهاد غیبتی تجلیل بعمل آمد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام واحدی زاده مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه: با اشاره به ابعاد معنوی و اعتقادی پرستاری وظیفه ارزشمند پرستاری را از دیدگاه اسلام و ائمه تبیین و از زحمات این قشر خدم قدردانی بعمل آورد.

آخرین ویرایش۲۵ دی ۱۳۹۷