سال گذشته ۶۲۰ تن برنج هندی تاریخ مصر گذشته توقیف شده است

۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۰:۵۷ کد : ۶۱۲ اخبار اصلی اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹۵
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هفت ‌دستگاه اجرایی در بهداشت و کیفیت نان دخالت دارد نان در اردبیل متولی مشخص ندارد.
سال گذشته ۶۲۰ تن برنج هندی تاریخ مصر گذشته توقیف شده است

به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر حجت سید خلیل‌اللهی بعدازظهر یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه به بهانه روز جهانی غذا تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته متولی گری نان به سازمان غذا و دارو که خود به صورت مستقل عمل می‌کند داده شده است.

وی افزود: این در حالی است که دخالت هفت‌دستگاه اجرایی در موضوع کیفیت، کمیت، بهداشت، نوع پخت، آرد و گندم و حتی جوش‌شیرین موجب شده هیچ دستگاهی به صورت کامل مسئول نان نبوده و هر دستگاهی در هنگام بروز مشکل، به نوعی در وظایف محوله فرافکنی داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به ضرورت تجمیع مسئولیت‌های نظارت بر سلامت و بهداشت مواد غذایی در سازمان غذا و دارو تأکید کرد و گفت: لازم است این سازمان به صورت مستقل وارد عمل شود و با این وجود این مطالبه به مدت ۱۰ سال است به جایی نمی‌رسد.

دکتر سید خلیل‌اللهی بخشی از ارتقا بهداشتی مواد غذایی را بهبود آزمایشات کیفی دانست و تأکید کرد: به منظور دست‌یابی به این مهم سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده است.

وی افزود: سالانه ۱۱ هزار نمونه مواد غذایی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در مجموع نزدیک به پنج هزار آزمایش در طول یک سال انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بخشی از نتایج این آزمایشات را شناسایی مواد غذایی تقلبی و تاریخ گذشته دانست و تأکید کرد: سال گذشته با وجود مقاومت فرد متخلف رقم قابل‌توجهی عسل تقلبی در استان شناسایی و ضبط شد.

به گفته وی در بازرسی های صورت گرفته: ۶۲۰ تن برنج هندی تاریخ مصرف گذشته در سال گذشته شناسایی و توقیف شد که در چند برند مختلف به عنوان برنج هندی به فروش می‌رسید.

وی به توقیف ۱۰ کامیون یخمک، نوشمک و خامک اشاره کرد و گفت: علاوه بر این با آزمایشات صورت گرفته ۲۲۷ تن گندم غیر قابل مصرف انسانی نیز در بررسی های نظارتی ضبط و توقیف شده است.

آخرین ویرایش۲۷ مهر ۱۳۹۵