رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شاخص رشد جمعیت در اردبیل منفی است

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۱ کد : ۶۵۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۸۵

به گزارش وبدای علوم پزشکی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست خبری هفته سلامت در حضور خبرنگاران اصحاب رسانه گفت: در استان اردبیل به غیر از شهرستان پارس‌آباد ما با کاهش زاد و ولد روبرو هستیم که با تداوم این روند در چند سال آینده اردبیل با جمعیتی سالخورده روبرو خواهد شد.

دکتر قدرت اخوان اکبری با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت در جهت افزایش جمعیت اظهار داشت: اجرای سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در اردبیل در دانشگاه مورد تاکید است و در زمینه فرزندآوری و افزایش استقبال خانواده‌ها به داشتن فرزند، برنامه های تشویقی از سوی دانشگاه در حال اجرا است.

وی در ادامه به اجرای طرح سلامت نوروزی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۱۵ اکیپ بازرسی و ۱۰ اکیپ نظارتی با ۳۰۰ بازرس بهداشت محیط بیش از۷ هزار و ۹۴۰ مرکز و امکنه بهداشتی را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از انجام ۶۹ بازرسی مشترک در راستای شناسایی عوامل تخلف در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۹ مکان متخلف شناسایی و پلمپ و بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۹۳ کیلوگرم موادغذایی فاسد امحا شد.

دکتراخوان اکبری گفت: در ایام نوروز شاهد ۱۱۰ هزار مراجعه به اورژانس بودیم که از این رقم ۹۵ هزار نفر سرپایی درمان شده و ۱۴ هزار نفر نیز بستری شده اند.

وی از کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی در اردبیل خبر داد و افزود: در نوروز امسال ۳ هزار و ۳۸۸ ماموریت انجام شد که از این رقم ۴۴۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود که در این زمینه سال گذشته ۷ نفر فوتی داشتیم که امسال این رقم به ۵ نفر کاهش یافت.

آخرین ویرایش۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸