معاون امور بهداشتی وزارت بهداشت، درمان در اردبیل :

هدف گیری مشکلات اصلی بهداشتی در حوزه پیشگیری است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰ کد : ۶۷۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۲
هدف گیری مشکلات اصلی بهداشتی در حوزه پیشگیری است

دکتر علیرضا رئیسی در این آیین جشن ملی دندان عاری از پوسیدگی در مدارس ابتدایی شهرستان نمین گفت: برگزاری این جشن و عاری سازی دندان دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از پوسیدگی نشان دهنده هدف گیری مشکلات اصلی بهداشتی در حوزه پیشگیری است.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت افزود: هم اکنون ۱۳ دندان افراد ۳۵ تا ۵۰ ساله کشور دچار پوسیدگی شده در حالی که اگر به موقع و در سن مدرسه اقدام شود، این میزان پوسیدگی رخ نخواهد داد.

وی افزود: دانش آموزان ابتدایی استان اردبیل نیز قبل از اجرای طرح عاری سازی از پوسیدگی دندان وضعیت مطلوبی نداشتند و بیش از هفت دندان آنها دچار مشکلات پوسیدگی بود و این طرح در استان اردبیل آغاز شد.

دکتر رییسی بیان کرد: با توجه به اینکه رویش دندان های دایمی از سنین تحصیل در دوره ابتدایی و حوالی پایه ششم ابتدایی دانش آموزان شروع می شود، این سن برای اجرای طرح در استان اردبیل انتخاب شد.

وی تاکید کرد: در ادامه تلاش خواهیم کرد تا آخر امسال این طرح در همه مدارس استان و تا سه سال آینده در بین تمام دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در سراسر کشور به اجرا در آید. معاون امور بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت ادامه این طرح، این کار ارزشمند را نتیجه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان دانست.

آخرین ویرایش۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸