رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل داروهای لاغری غیرمجاز در اردبیل معدوم می‌شود

۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۹ کد : ۶۹۸ اخبار اصلی اخبار دانشگاه اخبار
تعداد بازدید:۱۱۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کشف و معدوم‌سازی داروهای لاغری غیرمجاز در استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  داروهای لاغری غیرمجاز در اردبیل معدوم می‌شود

به گزارش روابط عمومی و خبرنگار وب دا:

دکتر فرهاد پورفرضی در حاشیه جلسه هماهنگی نظارت و بازرسی بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به صورت مداوم و مرتب بازرسی‌های دوره‌ای از داروخانه‌ها و تمامی مراکز عرضه دارو به عمل می‌آورد.

وی افزود: در آخرین بازرسی‌های صورت گرفته مقداری داروی لاغری غیرمجاز کشف شده است و در پی تحویل به علوم پزشکی قرار است به زودی معدوم‌سازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تأکید به ضرورت هوشیاری شهروندان در مصرف داروهای لاغری اضافه کرد: تنها آن دسته از داروهایی که مجوز وزارت بهداشت داشته و توسط پزشکان تجویز شده باشد مورد تائید است.

دکتر پورفرضی با تأکید به اینکه پزشک متناسب با نیاز بیمار به تجویز داروی خاص اقدام می‌کند، متذکر شد: در واقع مصرف دارو بدون نسخه پزشک در اغلب مواقع عواقب سو دارد و توصیه می‌شود شهروندان از انجام آن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه داروهای لاغری و زیبایی‌اندام در شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌شود، تأکید کرد: تنها داروی مورد تائید وزارت بهداشت می‌تواند در داروخانه به فروش برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: انتظار می‌رود شهروندان هر گونه فروش داروی غیرمجاز و یا فروش غیرمجاز دارو را با علوم پزشکی استان در جریان بگذارند.

آخرین ویرایش۱۹ آبان ۱۳۹۵