قدردانی امام جمعه و نماینده مردم گرمی از سفر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و هیئت رئیسه در روز گرمی مصادف با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان.

۰۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۹ کد : ۷۷۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۶
همزمان با روز گرمی مصادف با سالروز سفر مقام معظم رهبری در ششم مرداد سال ۱۳۷۹، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دکتر اخوان اکبری به همراه معاونین درمان، توسعه، آموزش، بهداشت و تیم کارشناسی با حضور در شهرستان گرمی و دیدار با امام جمعه شهرستان حاج آقای صفری ضمن تبریک این روز مبارک به مسئولین و مردم شریف گرمی نیازمندیهای حوزه سلامت شهرستان را مورد بحث وتبادل نظر قرار داد.
قدردانی امام جمعه و نماینده مردم گرمی از سفر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و هیئت رئیسه در روز گرمی مصادف با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان.

به گزارش وب دای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هیئت همراه در دیدارهای مجزایی که با نماینده مردم گرمی آقای میرزاده و امام جمعه شهرستان داشت با تبیین و تشریح وضعیت حوزه سلامت منطقه گفت؛

حوزه سلامت شهرستان گرمی در مقایسه با شرایط قبلی شاهد پیشرفت وتوسعه های خوبی بوده  اما همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب و برخی زیرساخت‌های مورد نظر فاصله دارد که در تلاش هستیم نسبت به رفع مشکلات و نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی شهرستان برنامه‌ ‌های لازم را به مرحله اجرا بگذاریم و حضور اینجانب در شهرستان گرمی به همراه معاونین در همین راستا بوده است.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به برنامه‌های مدنظر دانشگاه در این نشست‌ها افزود: بحث توسعه و گسترش خدمات درمانی در بیمارستان گرمی جزو سیاست‌های اصلی دانشگاه می‌باشد و معاونت های مربوطه در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهند داد و در این راستا در صدد هستیم نیروهای تخصصی در سایر رشته های مورد نیاز درمانی منطقه و مردم را تامین کنیم. به طوری که در حال حاضر یک نفر چشم پزشک  در هفته یک روز از مرکز استان معرفی و درشهرستان مستقر میشود و در برخی رشته های دیگر که امکان پذیر باشد اقدام خواهد شد و به دنبال آن در توزیع نیروهای تخصصی به محض معرفی به استان جهت ارائه خدمات تخصصی به گرمی اعزام خواهند شد. و به الطبع از اعزام بیماران و مراجعه مردم به سایر مناطق استان جلوگیری خواهد شد.

وی به تعداد پزشکان متخصص که در شهرستان گرمی در حال ارائه خدمات هستند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 11 متخصص در رشته های جراحی، داخلی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانپزشکی، قلب و عروق، رادیولوژی و بیهوشی مشغول خدمت رسانی در این منطقه می باشند.

 این مقام مسئول در ادامه برنامه‌ها و حمایتهای ویژه دانشگاه افزود؛ با توجه به محرومیت و شرایط منطقه و نیاز به ایجاد پایگاه اورژانس شهری در صورت اختصاص زمین از طرف مسئولین شهرستان، دانشگاه آماده احداث پایگاه ۲ شهری و تجهیز و تکمیل آن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای صفری امام جمعه شهرستان گرمی ضمن قدردانی از حضور ریاست دانشگاه دکتراخوان اکبری و هیئت همراه در روز گرمی مصادف با سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این شهرستان که ثمرات ارزشمندی از جمله احداث بیمارستان ولایت، اصلاح راه‌های مواصلاتی و آب شرب منطقه را به دنبال داشت افزود؛ منطقه گرمی علیرغم توسعه و پیشرفت های صورت گرفته در برخی ابعاد همچنان در محرومیت به سر می‌برد و نگاه ویژه مسئولین و رفع موانع و مشکلات بهداشتی درمانی منطقه جزو مطالبات به حق مردم و ایجاد امکانات و بستر خدمت رسانی نیز جزو وظیفه اصلی دست‌اندرکاران و دولتمردان می‌باشد.

در ادامه سفر یک روزه ریاست دانشگاه و هیئت رئیسه، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت گرمی در محل فرمانداری با حضور مسئولین شهرستان و میهمانان استانی با هدف بررسی دقیق نیازمندی های مرتبط با بهداشت و درمان برگزار گردید و تصمیمات و برنامه‌ریزی لازم با دستور ریاست دانشگاه اتخاذ شد.

شایان ذکر است از برنامه‌های دیگر  سفر کاری ریاست دانشگاه و معاونین به شهرستان گرمی بازدید از مراحل پروژه ۹ واحده مسکن متخصصین، بازدید از دانشکده پرستاری و دستور تسریع در اجرای بخش توسعه ساختمانی و پیگیری مجوز دانشکده و چارت تشکیلاتی آن، بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و ملاقات با بیماران بستری ونیز بررسی روند ارائه خدمات به بیماران، نشست صمیمی با متخصصین شاغل در بیمارستان و بررسی مطالبات پزشکان بود.

آخرین ویرایش۰۷ مرداد ۱۳۹۸