تشکیل جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل

۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۴ کد : ۹۶۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۲
تشکیل جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی خبرنگاروبدا

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با حضور معاون سیاسی وامنیتی استانداری و ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واعضای کارگروه در محل استانداری اردبیل برگزار گردید.

در این نشست دکتر اخوان اکبری ضمن تشریح مسائل مهم حوزه سلامت استان، تامین سلامت مردم شریف استان را از وظایف اصلی کارگروه ومتولیان حوزه سلامت عنوان کرد.

وی درابتدای جلسه با تشریح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پیشگیری از بیماری آنفولانزا درماههای گذشته افزود : اقدامات پیشگیرانه مطلوبی در سطح استان توسط مجموعه دانشگاه خصوصا حوزه های درمان، بهداشت وغذاداروی دانشگاه در این خصوص انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد:تاکنون ۱۳۱۵ نفر بستری در بیمارستان با هفت نفر فوتی و ۷۸ نفر مبتلا به ویروس نوع H1H1 آنفلوانزا در سطح استان ثبت وگزارش شده است.

دکتر اخوان اکبری اظهار داشت: آنفلوانزا در سطح استان در حال فروکش است و موج سوم آن که بتازگی شروع شده نسبت به قبل کمی افزایش یافته ولی شدت بیماری کاهش محسوسی می یابد که لازم است توصیه های بهداشتی همچنان از طرف مردم عزیزلحاظ گردد.

این مقام مسئول به موضوع نرخ باروری جمعیت در استان و کشور اشاره کرد و گفت: نرخ باروری کلی در کشور در سال 97، 1.98 و دراستان در همان سال 1.91 بوده است در صورتی نرخ باروری کلی در کشور 2.1 درصد باشد جمعیت کشور ثابت می ماند حالیه با توجه به نرخ فعلی وضعیت کاهشی جمعیت ملموس است و با این شرایط تا سال 1430، 30 درصد جمعیت کشور بالای 65 سال سن خواهند داشت که در رده پیرترین کشورها قرار خواهیم گرفت.

در ادامه موضوعات مورد بررسی، اجرای قانون کنترل مبارزه با دخانیات با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره صمت، نیروی انتظامی و اتحادیه ها، گزارش بهداشت حرفه ای در خصوص ایمنی بهداشت و محیط زیست در کارخانجات تولیدی، مدیریت مواد شیمیایی کارخانجات استان و ابلاغ سند جامع سلامت استان به سایر دستگاه‌های اجرایی از دیگر مواردی بود که در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت وتصمیمات لازمه اتخاذشد.

آخرین ویرایش۲۲ دی ۱۳۹۸